Advertisement

Ten film właśnie pobił kolejny rekord. Najlepsze otwarcie w historii polskiego kina

08-04-2025
Ten film właśnie pobił kolejny rekord. Najlepsze otwarcie w historii polskiego kina
Choć nie podbił serc krytyków, zdołał oczarować widzów na całym świecie.
Przed premierą wszystko wskazywało na to, że „Minecraft: Film”, czyli adaptacja najlepiej sprzedającej się gry na świecie, będzie klapą. Zwiastun został przyjęty kiepsko i ogólne nastawienie było raczej mało optymistyczne. Później film otrzymał zaledwie 48 proc. pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes. Pomimo tego okazał się gigantycznym sukcesem i łamie kolejne rekordy.
Podczas weekendu otwarcia „Minecraft: Film” zarobił w USA i Kanadzie 163 mln dolarów. Tym samym pobił o milion hitową „Barbie” (162 mln dolarów), a także poprzedniego rekordzistę, czyli „Super Mario Bros. Film”. Poza USA „Minecraft” zarobił 151 mln dolarów, co daje łącznie ponad 300 mln dolarów w weekend otwarcia. To największy debiut w tym roku oraz największy weekend otwarcia adaptacji gry w historii.
„Minecraft: Film” robi furorę również w Polsce. W weekend otwarcia zobaczyło go blisko milion (978 319) widzów, dzięki czemu podbił rekord, który dotychczas należał do „Kleru” Wojtka Smarzowskiego.

O czym opowiada „Minecraft: Film”?

Czwórka wyrzutków – Garrett „Śmieciarz” Garrison, Henry, Natalie i Dawn – zmaga się z codziennymi problemami, gdy nagle zostają wciągnięci przez tajemniczy portal do Overworld: dziwacznej, sześciennej krainy, która opiera się na wyobraźni. Aby bezpiecznie wrócić do domu, będą musieli „opanować ten świat (i chronić go przed złymi stworzeniami, takimi jak Pigliny i Zombie), jednocześnie wyruszając w magiczną misję z niespodziewanym, mistrzowskim rzemieślnikiem, Stevem”.
Reżyserem jest Jared Hessa, twórca „Napoleona Wybuchowca”. W obsadzie znajdują się m.in. Jack Black, Jason Momoa, nominowana do Oscara Danielle Brooks, Emma Myers (znana z serialu „Wednesday”) oraz Jennifer Coolidge.
Film jest obecnie w kinach. Zobaczcie zwiastun:
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement