Advertisement

Wiecie, że streamingi też zatruwają środowisko? Ale Netflix ma być zeroemisyjny do końca 2022 roku

02-04-2021
Wiecie, że streamingi też zatruwają środowisko? Ale Netflix ma być zeroemisyjny do końca 2022 roku

Przeczytaj takze

Każdy, kto posiada konto na Netfliksie może potwierdzić, że poza interesującymi pozycjami filmowymi i serialowymi, platforma oferuje duży zbiór ciekawych dokumentów o tematyce przyrodniczej, ekologicznej i poruszających kwestie ochrony środowiska. Netflix wie, że rzetelna edukacja to tylko jeden z kroków do poprawy sytuacji naszej planety, dlatego też do końca 2022 planuje zredukować własną emisję gazów cieplarnianych do zera.

Siła nauki i natury

Z raportu „Netflix Environmental Social Governance” za 2020 roku możemy dowiedzieć się, że ślad węglowy firmy wynosił 1,1 mln ton (nie uwzględniając emisji wynikającej ze streamingu treści), a godzina oglądania filmów to 100g CO2. Plan zredukowania emisji do zera nosi nazwę „NET ZERO + NATURE” i zakłada współdziałanie siły nauki oraz sił natury. Plan składa się z trzech kroków: redukcji, utrzymania i w końcu wyeliminowania CO2 z atmosfery.
Netflix w pierwszym kroku planuje redukcję emisji CO2 i działanie zgodne z wytycznymi porozumienia paryskiego. Zakłada ono ograniczenie ocieplenia klimatu do 1,5 stopni C. Drugi krok to finansowanie projektów pomagających w utrzymaniu naturalnych procesów magazynowania CO2. Ostatni etap „NET ZERO + NATURE” to wyeliminowanie nadmiaru dwutlenku węgla z atmosfery, poprzez inwestycje w programy regeneracji ekosystemów, ochrony lasów oraz projekty dotyczące zrównoważonych źródeł, bioróżnorodności, odporności na zmiany klimatyczne i sprawiedliwości środowiskowej.
Praca nad planem „NET ZERO + NATURE” oparta została o najnowsze wytyczne Uniwersytetu Oksfordzkiego, kryteria inicjatywy Science-Based Targets i o porady ponad sześćdziesięciu naukowców. Netflix powołał również niezależny zespół doradczy złożony z dziesiątki ekspertów.

Netflix rozlicza się ze środowiskiem

W raporcie możemy przeczytać, że na połowę emisji śladu węglowego firmy składają się fizyczne prace przy produkcjach Netflixa. Operacje korporacyjne (biura) i zakupione towary (działania marketingowe) to 45%, z kolei strumieniowe przesyłanie usług to już tylko 5%.
Firma zaznacza też, że w 2020 roku, 160 milionów użytkowników z całego świata obejrzało na platformie Netflix co najmniej jedną produkcję, która zwróciła ich uwagę na problemy środowiskowe i to, jak można je rozwiązać.
Netflix zaznacza, że dostawcy usług internetowych i producenci urządzeń są odpowiedzialni za swoje produkty i powinni sami rozliczać się z ich wpływu na środowisko, dlatego w raporcie nie uwzględniono emisji powiązanej z przesyłaniem treści i eksploatowaniem urządzeń elektronicznych.
/tekst: Greta Wolny/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement