Advertisement

Wirtualny pokaz mody z Kim Kardashian-West, Virgilem Ablohem i Hailey Bieber

29-04-2020
Wirtualny pokaz mody z Kim Kardashian-West, Virgilem Ablohem i Hailey Bieber

Przeczytaj takze

Społeczna izolacja dotyka niemal każdej dziedziny życia i sztuki. W obliczu epidemii branża modowa szuka nowych rozwiązań. Na ciekawą alternatywę wpadła jedna z ikonicznych postaci świata mody – Carine Roitfeld. Francuzka na wirtualny pokaz Fashion Unites zaprosiła największe gwiazdy. Wśród gości znaleźli się: Hailey Bieber, Karlie Kloss, Kim Kardashian-West, Adriana Lima, Virgil Abloh, Ashley Graham, Joan Smalls, Alexander Wang czy Winnie Harlow. Do poprowadzenia pokazu zaproszono dziennikarza Dereka Blasberga.
Innowacyjny jest nie tylko pomysł wirtualnego uczestniczenia gwiazd w show: stylizacje prezentowane na „wybiegu” to zawartość szaf zaproszonych modelek. Pokaz jest przygotowywany od dłuższego czasu i wszystko przebiega w stu procentach profesjonalnie, z zaangażowaniem stylistów, makijażystów i choreografów.
– „Wirtualna stylizacja modelek była zdecydowanie nowym doświadczeniem. Jesteśmy przyzwyczajeni do robienia poprawek na żywo, więc ta sytuacja była dla nas z pewnością nietypowa. Mamy szczęście, że możemy korzystać z FaceTime’a i widzieć swoje twarze. Rozmawialiśmy z każdą modelką i wspólnie znajdowaliśmy ubrania z ich szaf, by stworzyć finalny look na pokaz, powiedziała Roitfeld w jednym z wywiadów.
Za fryzury modelek odpowiada Sam McKnight, makijażem zajmował się Tom Pecheux. Oprawa choreograficzna pokazu będzie zaś wynikiem porad Stephen Galloway.

Moda zaangażowana

Fashion Unites ma być czymś więcej niż tylko pokazem mody. Pomysłodawcy przedsięwzięcia zaangażowali projektantów, aby wyrazili wdzięczność dla pracowników medycznych walczących z epidemią. Roitfeld do wydarzenia włączyła także organizację non-profit amFAR, a widzowie będą mogli ofiarować datki dla instytucji pomagających w walce z koronawirusem.
Transmisje pokazu będziemy mogli śledzić dzięki platformie YouTube 1 maja o godzinie 22:00. Wystarczy wejść na stronę https://crrunwayxamfar.org.

Cyfrowe oblicze mody

Branża modowa w czasach pandemii sprawnie adaptuje technologie, by wciąż prężnie działać. Fotografowie organizują sesje zdjęciowe przy użyciu FaceTime'a, a londyński Fashion Week przeniósł się do wirtualnej rzeczywistości. Z kolei okrzyknięty najbardziej wpływową marką modowa Jacquemus zorganizował domową kampanię reklamową z udziałem Belli Hadid. Wymuszone przez aktualną sytuacje rozwiązania wprowadzają branże na ciekawą, nieznaną nam dotąd ścieżkę. Z pewnością warto to obserwować, bo być może niektóre z zastosowanych dziś rozwiązań zostaną z nami na dłużej.
/tekst: Daria Krawczyk/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement