Tygodnie Mody w Paryżu i Seulu zostały odwołane. W Tokio i Szanghaju postanowiono za pomocą lokalnych platform cyfrowych transmitować na żywo wybiegi oraz salony wystawowe. Do dzisiejszego dnia zagadką była forma, jaką ma przybrać nadchodzący Fashion Week w Londynie. Brytyjska Rada Mody wydała komunikat, w którym przedstawiono oficjalny pomysł tegorocznej celebracji święta mody. Angielskiemu Tygodniu Mody ma przyświecać myśl wolnościowej równości płciowej. W praktyce dostępna będzie jedna kolekcja, która nie będzie różnicowała mody damskiej od męskiej. Od 12 czerwca ekspozycja online będzie otwarta dla szerokiej publiczności, co jest swoistym fenomenem. Do tej pory Fashion Week był ekskluzywnym, zamkniętym wydarzeniem.
Oprócz pokazów przygotowano cały szereg niespodzianek: wywiady z artystami, inspirujące podcasty, dzienniki projektantów, webinary oraz cyfrowe salony mody, które pozwolą wizjonerom mody sprzedawać swoje produkty bezpośrednio publiczności. Fahion Week posiada bogatą historię, początkowo był jedynie pretekstem do ożywionego handlu. Obecnie stanowi niepowtarzalny spektakl medialny i jest jednym z najważniejszych artystycznych wydarzeń świata. Tegoroczny format staje się awangardowym już nie tylko przez wartości estetyczne. Idea, forma i skala dostępu do London Fashion Week 2020 to prawdziwa rewolucja, która może zmienić oblicze znanego nam dotąd rynku mody.
/tekst: Magdalena Rączka/