Advertisement

[Z archiwum K MAG-a] Odwiedziliśmy autora słynnego logo Comme des Garçons. Tak mieszka Filip Pągowski

13-10-2023
[Z archiwum K MAG-a] Odwiedziliśmy autora słynnego logo Comme des Garçons. Tak mieszka Filip Pągowski

Przeczytaj takze

Materiał pochodzi z numeru K MAG 98 IRONIC ISSUE 2019, fot. Yulia Krivich.
Filip Pągowski urodził się i zdobywał wykształcenie w Polsce. Najpierw studiował malarstwo, później plakat i ilustrację na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W latach 1980-2010 mieszkał w Nowym Jorku. Na początku swojej działalności tworzył ilustracje do książek, magazynów i gazet, a także scenografie i rekwizyty do teledysków. W 1992 roku związał się z magazynem „The New Yorker”, do którego robił ilustracje, opracowywał typografię oraz logotypy do poszczególnych sekcji pisma. W tym samym czasie tworzył reklamy dla słynnego centrum handlowego Barney’s oraz jego francuskich klientów, a także edytoriale do dziennika „Le Monde”. Od 1999 roku współpracował z marką Comme des Garçons, dla której wykonał niezliczoną ilość projektów – od broszur i reklam po printy na ubraniach zarówno damskich, jak i męskich kolekcji. Jest również autorem słynnego logo marki w kształcie serca (PLAY, 2002). Współpraca z japońskim brandem pociągnęła za sobą kolejne – realizacje Pągowskiego znajdziemy w Tajpej, Hongkongu, Pekinie i Tokio.
W 2016 roku muzyk Drake zwrócił się do niego z prośbą o zaprojektowanie okładki singla i całej oprawy graficznej promującej nagradzany później album artysty „Views”.
Jest autorem projektu dwóch boisk do koszykówki w Tajpej na Tajwanie. Wśród jego obecnych klientów można wymienić marki takie jak IKEA, Nike, Ash Shoes, District Vision Eyewear. Od 2010 roku mieszka w Polsce.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement