Plotki krążyły w mediach już od lutego, ale twórcy (Joshua Safran, Josh Schwartz i Stephanie Savage) stanowczo je dementowali. Doczekaliśmy się – nowy sezon Plotkary, tak jak poprzednie, oparty będzie na powieści Cecily von Ziegesar. Osiem lat po upadku oryginalnej strony, nowa generacja nowojorczyków uczęszczających do prywatnych szkół zostanie poddana superwizji tytułowej Plotkary, a my spojrzymy na ich prestiżowy sposób życia przez pryzmat mediów społecznościowych. Wydaje się to idealnym zwrotem akcji, bo serial, który opierał się na obserwowaniu życia nastoletniej śmietanki towarzyskiej Nowego Jorku zdjęto z anteny, gdy media społecznościowe dopiero zaczynały być popularne.
Obsada nie została jeszcze ogłoszona – naturalne wydaje się, że zobaczymy młodsze pokolenie aktorów. Niemniej niemal całej obsadzie Plotkary zdarzało się w przeszłości podkreślać w wywiadach, że nie mieli by nic przeciwko, gdyby zaproszono ich do współtworzenia nowego sezonu. Niewykluczone więc, że chociaż niektórzy z nich pojawią się gościnnie w najnowszej produkcji.
Nowa Plotkara jest w dobrych rękach – twórcy oryginału przez ten czas nie próżnowali. Safran stworzył serial Quantico, którego 3 sezony wświetlono na stacji ABC. Jego najnowszy projekt, Mixtape, musicalowy dramat z Jenną Dewan, Callie Hernandez iMadeline Stowe w obsadzie, wykupił Netflix. Schwartz i Savage pracują obecnie nad serialem Nancy Drew dla stacji CW, serialową adaptacją powieści Johna Greena Looking for Alaska dla Hulu oraz trzecim sezonem Marvel’s Runaways.
Ich kultowa Plotkara, której w latach 2007-2012 wyemitowano 6 sezonów, była światową sensacją. W 2008 roku The New York Times odnotował, że serial miał ogromny wpływ na sposób, w jaki młode kobiety zaczęły wydawać pieniądze na modę. Na podstawie serialu powstały linie odzieżowe stworzone przez Annę Sui, a potem Romeo & Juliet Couture oraz kosmetyki do makijażu Birchbox. Szacuje się, że w 2007 roku sponsorzy tacy, jak Procter & Gamble, L’Oreal, Targeti,Johnson & Johnson wpompowali w serial około 28 milionów dolarów (ponad 106 milionów złotych).
Nie jest jeszcze zanana dokładna data premiery 7. sezonu Plotkary. Nowa platforma streamingowa HBO Max, która wyemituje serial, zadebiutuje na rynku amerykańskim wiosną 2020 roku. Jej twórcy podali do wiadomości, że zamierzają konkurować z Netfliksem.