Przez swoje umiejscowienie zapomniane, niedoceniane, czy nawet problematyczne. A przecież plecy potrafią być zmysłowe, właśnie przez to, jak bardzo są skryte. W społeczeństwie, które ma obsesje na punkcie ludzkiej twarzy, wystawa ma zapewnić rozczulające wyciszenie. Skupia się na relacji naszego ciała i ubrań przez pryzmat społecznych i psychologicznych implikacji, a przez to kwestionuje percepcję zarówno naszych własnych pleców, jak i tych należących do innych ludzi.
Dla wielu plecy są przypomnieniem ograniczeń, pozostają ukryte przed wzrokiem, a często też przed dotykiem. Pomimo tego, że prezentowane z tyłu wiadomości i wzory teoretycznie zazwyczaj nie wzbudzają świadomości spojrzeń, które przyciągają, różne prądy modowe nieustannie je dekorują, nakładają na nie ciężar lub je odsłaniają.
Jakie miejsce zajmują plecy w modzie? Od majestatu długich trenów po obciążenia plecaków, od sensualności anatomii aż po skomplikowane systemy korekcyjne. Ta wyjątkowa wystawa ubrań i akcesoriów w Pałacu Galliera prezentuje ponad 100 obiektów, pochodzących z XVII, XIX i XX wieku, aż po dziś dzień – uzupełnieniem ekspozycji jest wybór prac fotograficznych. Ubrania prezentowane są w sposób, który pozwala na nawiązanie dialogu między modą a rzeźbą – szczególnie tą autorstwa samego Antoine'a Bourdelle'a. Mocarne plecy herosów są tutaj nie mniej zasłużone, jak wysmukłe i delikatne plecy modelki.