Advertisement

88-letnia badaczka szympansów wystąpiła w reklamie bielizny z bambusa

17-05-2022
88-letnia badaczka szympansów wystąpiła w reklamie bielizny z bambusa
Legendarna brytyjska prymatolog Jane Goodall została twarzą australijskiej marki Boody, produkującej odzież z bambusa. Całe swoje wynagrodzenie przekazała na rzecz instytutu swojego imienia, który zajmuje się ochroną szympansów i ich siedlisk.

Przeczytaj takze

Jane Goodall zdobyła sławę dzięki przełomowym badaniom nad szympansami, które prowadziła od 1966 roku w Parku Narodowym Gombe w Tanzanii. Udało jej się zaobserwować, że szympansy mogą posługiwać się narzędziami. W 2002 roku charyzmatyczna badaczka uruchomiła Jane Goodall Institute i w tym samym roku została Posłańcem Pokoju ONZ. Dwa lata później Goodall otrzymała od królowej Elżbiety II tytuł Damy Imperium Brytyjskiego.

W zgodzie z samym sobą

Las deszczowy, światło prześwitujące przez korony drzew i modele ubrani w bieliznę. Modele o różnych kształtach i rozmiarach. „Ludzie! Jakimi niezwykłymi zwierzętami jesteśmy!" – słychać z offu głos Jane Goodall, również odzianej w ubrania marki Boody.
Szukamy nowych światów, podczas gdy wciąż mamy tak wiele do zrobienia na ziemi. To wielka praca, by uczynić nasz świat lepszym miejscem, ale jak zacząć? Cóż, to tak proste jak zmiana bielizny, mówi Jane Goodall, która wciela się w rolę narratorki.
Marka Boody posiada certyfikat B Corp, który potwierdza, że realizuje ona strategię zrównoważonego rozwoju. Odzież Boody wytwarzana jest z bambusa certyfikowanego przez Forest Stewardship Council. Co to właściwie oznacza? Produkty zawierające logo FSC są wykonane z surowców pochodzących z odpowiedzialnych źródeł, a wszystkie certyfikowany firmy biorące udział w łańcuchu dostaw spełniają odpowiednie standardy.
Nie chcieliśmy żadnego influencera ani celebryty. Jane była na szczycie naszej listy i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że się zgodziła. Nie mogliśmy w to uwierzyć, zdradziła Elliot Midalia, dyrektor współzarządzający marką Boody, w rozmowie z brytyjskim portalem The Guardian.
Jak wspomina Roy Leibowitz, jeden z dyrektorów kreatywnych, Goodall była rozbawiona pomysłem na kampanię. „Śmiała się i dużo żartowała. Jej zdaniem to było bardzo zabawne, że będą ją otaczać modele w bieliźnie. Ona jest bardzo profesjonalna i przychodzi jej to łatwo" – wyznał Leibowitz portalowi The Guardian.
Współpracy z Boody to nie pierwsza współpraca komercyjna Goodall. Wcześniej badaczka połączyła siły z HP, a także pojawiła się w zimowej kampanii Stelli McCartney 2019/2020.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement