Kampanie zachęcające do udziału w wyborach, które widzimy w mediach są z reguły podobne i odnoszą się do podobnych wartości. Podkreślają, że los kraju jest w rękach młodzieży, to, że każdy głos się liczy, ale niestety nie zawsze są one tak skuteczne, jak chcieliby twórcy. Akcja #modnewybory jest z kolei skierowana bardzo konkretnie – do młodych ludzi, którzy spędzają czas na Instagramie, dla których ważna jest moda. Czyli to niemałej części czytelników K MAG-a.
Całym zamysłem akcji jest wrzucenie zdjęcia na Instagram ze stylizacją, w której idzie się na wybory (w dniu, w którym się odbywają, bądź kilka dni przed. Do zdjęcia ma być dodany hasztag #modnewybory oraz musi być przy nim oznaczone oficjalne konto kampanii @modnewybory. Dzięki takiemu szybkiemu przekazowi, Polacy przypominają sobie o jednym z najważniejszych dni dla kraju. Skoro publikuje się na Instagramie swoje weselne, festiwalowe czy imprezowe stylizacje, to dlaczego nie pochwalić się swoim ubiorem w dniu wyborów?
To już druga edycja kampanii. W ubiegłym roku dołączyło do niej aż 4 milionów osób, w tym wiele znanych influencerów i gwiazd. Oby w tym roku było podobnie. I – to najważniejsze – oby rzeczywiście skłoniła ona do zagłosowania tych, którzy nie planowali tego robić!