Co dziwi chyba najbardziej, instalacja to tak naprawdę jeden wielki ekran, na którym wyświetla się animacja w kolorach zielonym i pomarańczowym – charakterystycznych dla domu Bottega Veneta – w kulturze chińskiej symbolizujących zaś szczęście oraz bogactwo.
Przejęcie fragmentu Muru ma trwać od 6 do 12 stycznia. Dodatkowo Bottega Veneta zobowiązała się przekazać darowiznę na wsparcie renowacji i konserwacji wschodniego krańca Wielkiego Muru.
Nie jest to też pierwsza sytuacja kiedy Bottega Veneta wybiera niestandardowe miejsca na reklamę. W zeszłym roku mogliśmy zobaczyć np. reklamę marki umieszczoną na dnie basenu.
Wielki Mur Chiński jest nietuzinkowym obiektem dla modowych inicjatyw. Ostatnią (i zarazem pierwszą w historii!) międzynarodową marką, która organizowała wydarzenie na Wielkim Murze, była marka Fendi w 2007 roku. Pokaz Fendi w sezonie jesień/zima 2007/2008 był jednym z najdroższych w historii. Choć negocjacje i podpisywanie umów trwało ponad rok, to pozwolenie na zorganizowanie imprezy przyszło dopiero 6 tygodni przed planowaną datą pokazu.
Koszty organizacji takiego wydarzenie wyniosły wtedy ponad 10 milionów dolarów. Pięciuset starannie wyselekcjonowanych gości zasiadło po obu stronach muru. Po 88-metrowym wybiegu, w promieniach zachodzącego słońca, chodziło 88 modelek. Liczba nie była oczywiście przypadkowa – 8 to chińska szczęśliwa cyfra.
/tekst: Julia Kwiatkowska/