Pandemia pokazała nam jak dużą część życia potrafimy przenieść do internetu. Za jego pośrednictwem już nie tylko szukamy informacji, ale także kontaktujemy się z najbliższymi, załatwiamy różne formalności czy odpoczywamy, np. korzystając z serwisów streamingowych.
Z drugiej strony coraz silniejszym trendem staje się odpoczywanie od technologii, szczególnie od smartfonów. Potrzebę cyfrowego detoksu podkreśla producent likieru kawowego Kahlúa w swojej nowej kampanii „Stir up your routine”. Przy okazji marka zorganizowała dla swoich odbiorców ciekawy challenge. Postanowiła zaoferować 25 tys. dolarów (nieco ponad 100 tys. zł) wybranej parze, która przez 30 wieczorów (od 16 stycznia do 15 lutego) powstrzyma się od korzystania z jakichkolwiek ekranów.
Uczestnicy wyzwania codziennie między 18:30, a 6:30 mają za zadanie skupić się wyłącznie na sobie i swojej relacji, rezygnując jednocześnie z zaglądania do mediów społecznościowych czy korzystania z komunikatorów. Aby pomóc śmiałkom oprzeć się pokusie scrollowania, ich smartfony trafią do specjalnego schowka. W tym czasie uczestnicy będą mogli wziąć udział w zabawach zaproponowanych przez organizatora, a wśród nich znajduje się m.in. nauka zasad feng shui.
Wydaje się to ciekawym pomysłem, zwłaszcza że badania pokazują, że 40% osób żyjących w związkach ma problem z tym, jak dużo czasu ich partnerzy lub partnerki spędzają, wpatrując się w ekrany. Co więcej, 51% ankietowanych przyznało, że urządzenia mobilne rozpraszają ich podczas rozmów z najbliższymi.
„– W zabieganym świecie ważne jest, abyśmy zagospodarowywali czas na bycie ze sobą i trochę zabawy”, skomentował Son Bajaria, wiceprezes ds. marketingu w Kahlúa Pernod Ricard USA.
Niestety zbieranie chętnych do wzięcia udziału w wyzwaniu już się skończyło.
/tekst: Julia Kwiatkowska/