Od 2014 roku jedna z brytyjskich organizacji non-profit promuje kuchnię roślinną, zachęcając w styczniu do testowania wegańskich posiłków. W 2021 roku w Veganuary wzięło udział ponad pół miliona osób. W 2022 roku Pyszne.pl w akcję zaangażowało także, dość niespodziewanie, rapera Peję, który – jak dowiadujemy się z materiałów prasowych Pyszne.pl – dołączył do VeGangu. Co to właściwie znaczy?
Otóż w skrócie to, że Peja, wciąż nie kojarzący się raczej z licznymi współpracami reklamowymi, zgodził się na użytek akcji promocyjnej Pyszne.pl wytatuować sobie awokado i napis VeGang na ramieniu. Czy taka reklama zadziała? W końcu Peja jest jedną z ostatnich osób, które kojarzą nam się z dietą roślinną...
„– Jako zdeklarowany mięsożerca zawsze podchodziłem do weganizmu z pewnym dystansem. Jednak jako osoba otwarta na nowe coraz częściej sięgam po takie jedzenie z uwagi na zdrowie, ale także z ciekawości nowych smaków. A że w wielu przypadkach jest ono dosłownie pyszne, naturalne jest, że traktuję jedzenie wegańskie jako uzupełnienie właściwej diety”, napisał raper pod filmem opublikowanym na swoim Instagramie.
Inicjatywa Veganuary ma na celu zachęcanie ludzi do wegańskiego stylu życia. Natomiast Peja, który jest jej ambasadorem pisze:
Czy takie wyznanie artysty pokazuje jego szczerość i naturalność, ponieważ nie zachęca do weganizmu, którego sam nie praktykuje? Czy może podpisuje się pod czymś w co nie do końca wierzy? Reklama roślinnej diety z Peją na czele na pewno budzi wiele kontrowersji, ale również przełamuje stereotypy mięsożercy-mięśniaka, weganina-mięczaka.
Do VeGangu Pyszne.pl przyłączyli się także Red Lipstick Monster, Maria Winiarska, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Pyszne.pl zbiera celebrytów i influencerów z różnych środowisk, aby promować weganizm w nietypowy sposób. Każdy z nich zrobi sobie tatuaż, wspierający weganizm oraz zdradzi swoje ulubione danie z kuchni roślinnej.
Tymczasem każdego dnia coraz więcej osób sięga po wege-dania. W 2021 roku konsumenci Pyszne.pl wybrali aż o 49% więcej dań wegańskich i wegetariańskich niż rok wcześniej. Badania przeprowadzone przez markę pokazują, że już 63% Polaków, przynajmniej od czasu do czasu, decyduje się na kuchnię wegańską. Moda na weganizm jest także coraz bardziej lansowana przez gwiazdy w mediach społecznościowych. W końcu najlepiej jest łączyć modne z pożytecznym.