Jack Burke, obecny dyrektor ds. marketingu w Fair.xyz (firma, która wpadła na tak wspaniały pomysł reklamy), powiedział, że początkowo zamierzano znaleźć osobę podobną do Justina Biebera, ale doszli do wniosku, że lepszym wyborem będzie Snoop Dogg.
Fałszywy Snoop Dogg został zarejestrowany pod nazwą Doop Snogg, ale uczestnicy imprezy nie zauważyli tej podmiany i aktywnie fotografowali się z „raperem”, myląc go z prawdziwym muzykiem. Do tej roli zatrudniono Erica Fincha, który jest uznanym odtwórcą roli Snoop Dogga i wielokrotnie współpracował z prawdziwym raperem. Po tym małym incydencie sam Snoop opublikował tweet, w którym przyznał się do całej sprawy.
Organizatorzy konferencji zaznaczyli, że nie uważają swojego wybryku za oszustwo, ponieważ aktor miał na identyfikatorze inne nazwisko. Uczestnicy wydarzenia ostro skrytykowali reprezentantów NFT.NYC, zwracając uwagę, że sposób, w jaki startup zwrócił na siebie uwagę, wyraźnie charakteryzuje zasady działania całej branży NFT.
W końcu organizacja Fair.xyz dostała to, czego żądała. Ta akcja z fałszywym raperem przyniosła im niezły rozgłos.