Wśród sfotografowanych przez artystę miejsc znalazły się: słynna Huta im. Lenina w Krakowie, słowacki Hotel Polana, który służył za oficjelom Komunistycznej Partii Czechosłowacji za zamknięty ośrodek wypoczynkowym, a także rosyjska baza wojskowa w byłym NRD. Po każdym z miejsc, które wybrał od razu widać jego przeszłość – nie trzeba wiedzieć, co to za miejsce, by domyślić się komu służyło.
Fotograf twierdzi, że jego projekt ma na celu namysł nad ulotnością władzy, która wydaje się niepodważalna tym, którzy ją sprawują, ale nigdy nie trwa wiecznie. Według niego każde poczucie siły zawiera w sobie widmo upadku. Aby to pokazać, sfotografował obiekty będące pozostałościami po największym upadku ostatnich kilku dekad – upadku komunistycznego boku wschodniego.
Karol Pałka (ur. 1991) jest fotografem reżyserem filmów dokumentalnych i absolwentem Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego oraz Szkoły Wajdy, obecnie zaś doktorantem w Pracowni Fotografii na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jego projekty fotograficzne nagradzane były m.in. Lensculture Emerging Awards, New East Photo Prize, Hasselblad Masters Awards, PDN Photo Annual, La Quatrieme Image i IPA Awards oraz publikowane w takich magazynach jak British Journal of Photography, The Calvert Journal, GUP Magazine, L’Œil de la Photographie.
Projekt „Gmach” był nagradzany m.in. w konkursach Young Talents, La Quatrieme Image w Paryżu albo New East Photo Prize w Londynie oraz pokazywany na wystawach w Krakowie, Paryżu, Warszawie, Melbourne, Nowym Jorku czy Montpellier.