Jak przystało na architekta z dyplomem Politechniki Warszawskiej, poprzeczkę postawiła sobie wysoko. Żeby móc samej wykonywać konstrukcje modeli i projektów, ukończyła kilkumiesięczny kurs szycia i zdobyła tytuł czeladnika krawiectwa. Pomaga tu doświadczenie w tworzeniu planów, rzutów i rozrysowywaniu poszczególnych detali.
Każdy zaprojektowany przez siebie ubiór osadza w szerszym kontekście – zarówno inspiracyjnym, jak i dosłownym, tworząc kompozycje, którymi dzieli się ze swoimi klientkami.
„– „Kolory tkanin, długości płaszczy i sukienek dobierane są w taki sposób, aby tworzyły zgraną całość. Projektowanie mody jest dla mnie procesem wielotorowym i nie ogranicza się do zaprojektowania jednej rzeczy”, dodaje.
Konsumenci dokonują coraz bardziej świadomych wyborów i coraz częściej zachodzi to na płaszczyźnie nowe vs. vintage. Zadają niewygodne pytania i dociekają, gdzie co i przez kogo zostało wykonane.
„– „Największym wyzwaniem dla współczesnych marek jest zapewnienie takich produktów, które potrafią zachwycać po wielu latach”, mówi Kopania.
INHERITE wychodzi temu naprzeciw i pokazuje, gdzie i co dodatkowo weryfikować.
„– „W masowej produkcji dopuszczalne są błędy, na które nie może pozwolić sobie mniejsza szwalnia, jak choćby ciągnące się rękawy i nogawki. Wiele firm decyduje się na ściegi w miejsce szwów, które są mniej trwałe, ale zużywają mniej nici. W szerokiej skali przekłada się to na duże oszczędności”, tłumaczy.
Kopania dużo czasu i uwagi poświęca również stopniowaniu rozmiarów i sprawdzaniu go na różnych sylwetkach. To kolejny proces, który jest często pomijany, gdy w grę wchodzi sieciowa produkcja. W niedalekiej przyszłości chce wprowadzić możliwość dostosowania produktu do indywidualnych rozmiarów danej klientki.
INHERITE jako marka pragnie łączyć ze sobą światy mody, architektury i sztuki, czego przejawem są CULTURE NOTES (notatki z kultury), w której Kopania pisze o książkach, myślach i artefaktach, które ją na co dzień fascynują i pobudzają do refleksji. Sama chciałaby pozostać jednak w ukryciu i zasłaniać się marką, w której przemyca sentyment do klasyki i wspomnień z dzieciństwa. W najnowszej kolekcji łączy kroje retro z prostotą, która przejawia się w wyborze i kompozycji kolorów oraz współczesnym podejściem do komfortu. Długi płaszcz Henry w kolorze czekolady i wykonany z wysokiej jakości ekoskóry i sukienka Elodie z poduszkami na ramionach wpisują się zarówno w trendy, jakie przewidziane są na 2021, jak i w klasykę, do której moda będzie co chwilę wracać. Na pytanie, gdzie widzi swoją markę za kilka lat, Kopania odpowiada z rozbrajającą szczerością: