Advertisement

Jeden gest Cristiano Ronaldo sprawił, że Coca-Cola straciła 4 miliardy dolarów

Autor: Monika Kurek
16-06-2021
Jeden gest Cristiano Ronaldo sprawił, że Coca-Cola straciła 4 miliardy dolarów

Przeczytaj takze

Podczas wczorajszego meczu Węgry - Portugalia Cristiano Ronaldo zdobył dwie bramki i tym samym został najlepszym strzelcem w historii mistrzostw Europy. To jednak nie jedyny powód, dla którego mówi o nim cały świat.
W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa z udziałem Ronaldo i innych piłkarzy. Jako, że Coca-Cola jest jednym ze sponsorów Euro 2020, w trakcie spotkania z mediami gracze mieli do wyboru Coca-Colę, Coca-Colę Zero oraz wodę. Zanim reprezentant Portugalii zaczął odpowiadać na pytania dziennikarzy, zdecydowanym ruchem odsunął od siebie stojące na stoliku butelki Coca-Coli oraz zaapelował do zgromadzonych, aby pili wodę. W efekcie w internecie zawrzało, a marka zaliczyła spadek na giełdzie. Żeby było jeszcze ciekawiej, internauci przypomnieli piłkarzowi, że kilka lat temu wystąpił w reklamie Coca-Coli...

„Pijcie wodę!"

Zachowanie Cristiano Ronaldo wpłynęło na kurs akcji Coca-Coli. Jak podaje hiszpański portal „Marca", po poniedziałkowej konferencji kurs akcji Coca-Coli spadł o 1,6 proc. (cena akcji obniżyła się z 56,10 dolarów za sztukę do 55,22 dolarów). To spowodowało, że łączna kapitalizacja na rynku papierów wartościowych marki spadła o 4 miliardy dolarów (z 242 miliardów do 238 miliardów).
Rzecznik prasowy Euro 2020 powiedział, że podczas konferencji piłkarze mają do wyboru Coca-Colę, Coca-Colę Zero i wodę, a każdy gracz „ma prawo do własnego wyboru i własnych preferencji".
Pod koniec grudnia zeszłego roku Ronaldo wziął udział w gali Globe Soccer Awards 2020. Odebrał statuetkę dla najlepszego gracza XXI wieku oraz udzielił wywiadu, w którym wyznał, że dba o to, aby jego dzieci zdrowo się odżywiały. Podczas tej samej gali Robert Lewandowski został okrzyknięty mianem piłkarza roku.
- Czasem jestem bardzo surowy dla mojego syna, ponieważ pije Coca-Colę i Fantę. Wkurza mnie to. Kłócę się z nim o to, że je chipsy lub frytki. Wie, że tego nie lubię. Nawet kiedy moje młodsze dzieci jedzą czekoladą, patrzą na mnie i czekają na to, co powiem, ale wiecie, musimy być silni, powiedział Ronaldo.
Warto jednak przypomnieć, że piłkarzowi zdarza się reklamować fast-foody i słodycze. W 2006 roku pojawił się w spocie Coca-Coli, w 2013 roku promował KFC, a w tym roku cukierki M&M's.
Zobaczcie sami:
Left Arrow
1/3
Right Arrow
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement