Zaprojektowane akcesorium nie jest zwykłą maseczką. LV Shield to rodzaj przezroczystej przyłbicy, przez którą widać zarówno twarz oraz fryzurę, jak i tekstylne elementy mocowania z logo ekskluzywnej marki. Produkt będzie można kupić od 30 października 2020 roku w wybranych sklepach Louis Vuitton na całym świecie.
Przyłbica zakrywa większą część twarzy niż maseczka i posiada elastyczny pasek zaprojektowany tak, by ściśle przylegał do głowy użytkownika. Przezroczysta osłona ma przede wszystkim chronić oczy przed kontaktem z wirusem przenoszącym się drogą kropelkową. Zapobiega też kichnięciu lub kaszlnięciu na kogokolwiek osobę.
Poza tym ma bardzo oryginalny wygląd. Złote ćwieki z wygrawerowaną nazwą firmy pozwalają użytkownikowi odchylić wizjer do góry, zmieniając go z osłony twarzy w czapkę z daszkiem. Ponieważ przyłbica jest wykonana z materiału fotochromatycznego, jest ona wrażliwa na światło słoneczne i ciemnieje pod jego wpływem. Materiał zmienia wtedy barwę, by chronić użytkownika przed światłem UV.
„– „Osłona LV Shield to przyciągające wzrok nakrycie głowy, zarówno stylowe, jak i ochronne”, reklamuje swój nowy projekt firma Louis Vuitton.
Chociaż marka nie określiła jeszcze ostatecznej ceny osłony ochronnej, szacunkowy koszt może wynieść około 3400 złotych.
Ponieważ maski na twarz stały się częścią naszej codziennej garderoby, coraz więcej marek modowych tworzy ich własne wersje. Na przykład firma Burberry niedawno wprowadziła na rynek gamę bawełnianych masek o klasycznym wzorze w niebieską lub beżową kratę. Inną marką, która stworzyła modne osłony na twarz, jest Adidas. Wypuściła ona własną maseczkę, wykonaną z oddychającego materiału pochodzącego z recyklingu. Podobnie zrobiła sportowa marka ASICS, która stworzyła osłonę twarzy dla biegaczy ze zintegrowanymi otworami wentylacyjnymi. Inni zdecydowali się na bardziej unikatowe projekty. Za przykład może posłużyć Plastique Fantastique – kolektyw artystyczny, który stworzył otwartą, retro-futurystyczną osłonę twarzy przypominającą akwarium dla rybek.