Advertisement

M&M's zmienia wygląd swoich maskotek, aby były bardziej inkluzywne

Autor: Monika Kurek
25-01-2022
M&M's zmienia wygląd swoich maskotek, aby były bardziej inkluzywne
W zeszłym tygodniu marka M&M's ogłosiła, że popularne maskotki będa miały bardziej „zniuansowane osobowości, żeby podkreślić znaczenie autoekspresji oraz potęgi komunikacji poprzez storytelling".

Przeczytaj takze

Popularna marka cukierków czekoladowych idzie z duchem czasu i przedstawia nowy wygląd swoich maskotek. Zmiana jest częścią „globalnego zobowiązania marki do budowania inkluzywnego świata, w którym każdy człowiek czuje przynależność". Maskotki zyskały nowe kształty i kolory (w tym m.in. niejednolite kolory skóry), a największą metamorfozę przeszły dwie żeńskie postacie.

Nowy rok, nowe maskotki

Czy zielona i brązowa maskotka są parą? Czy żeńskie maskotki M&M's są transpłciowymi kobietami? Internauci od lat spekulują na temat łączącej je relacji, a oliwy do ognia dolało zdjęcie opublikowane przez markę w 2015 roku. Mogliśmy na nim zobaczyć maskotki, które siedzą na ławce na plaży i trzymają się za ręce.
Teraz to właśnie te dwie postacie przeszły największą metamorfozę – brązowa maskotka porzuciła buty na obcasie na rzecz butów na słupku, a zielona zamieniła szpilki na „fajne, wyluzowane tenisówki, które odzwierciedlają jej niewymuszoną pewność siebie". Choć w przeszłości zarzucano marce, że zielona maskotka jest zbyt seksowna, po zmianie pojawiają się komentarze, że postać padła ofiarą poprawności politycznej i jest obecnie „niewystarczająco seksowna". No cóż, nie da się wszystkim dogodzić.
Przyjrzeliśmy się naszym maskotkom i przeanalizowaliśmy je pod kątem wyglądu oraz charakturu. Postanowiliśmy zmienić ich wygląd oraz osobowości w taki sposób, aby odzwierciedlały współczesne społeczeństwo. Świat się zmienia, a więc zmieniamy się i my, powiedział
Nowy wygląd ma zwrócić uwagę na osobowości maskotek. Marka przedstawiła również nowe logo, a w paczkach M&M's znajdą się cukierki o różnych kształtach i rozmiarach. Powołano także specjalny fundusz, mający zapewnić wsparcie finansowe oraz mentoring w obszarze sztuki i rozrywki. Do 2025 roku marka planuje zwiększyszyć poczucie przynależności 10 mln ludzi na świecie.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement