„- „Cześć, czy ktoś orientuje się jakie są absolutnie najtańsze produkty menstruacyjne na rynku? Mam okres za 5 dni i 5 zł na koncie." Przeczytałyśmy tę wiadomość wczoraj. Choć działamy już długo, za każdym razem taką historię jak ta, przeżywamy tak samo mocno. Ta sytuacja i tysiące do nich podobnych, nigdy nie powinny mieć miejsca. Dlatego usiadłyśmy i zaczęłyśmy myśleć jak można pomóc osobom, które nie mają w mieście Punktu Pomocy Okresowej, ani nie chodzą do szkoły. I tak powstał nasz najnowszy projekt - Padsharing. Jak sama nazwa wskazuje, jego celem jest dzielenie się produktami menstruacyjnymi”, napisały na fanpejdżu członkinie Fundacji Akcji Menstruacji.
Wszystko zaczęło się od wiadomości jednej z obserwatorek, która zwróciła do Fundacji Akcji Menstruacji z zapytaniem o najtańsze produkty menstruacyjne na rynku. Dziewczyny z fundacji nie tylko jej pomogły, ale także rozpoczęły akcję Padsharing, aby zachęcić internautów do dzielenia się produktami menstruacyjnymi.
Choć minęło zaledwie kilka dni od uruchomienia Padsharingu, swoje wsparcie zadeklarowało już ponad 900 osób. Jakby tego było mało, od piątku udało się już zrobić zakupy 62 osobom!
Fundacja Akcja Menstruacja to pierwsza w Polsce fundacja zajmująca się walką z ubóstwem menstruacyjnym i okresowym tabu. Została założona w 2019 roku przez Magdalenę Demczak, Emilię Kaczmarek, Julię Kaffkę oraz Wiktorię Szpunar. Kiedy polska firma Happy Cut zgodziła się sprzedać im hurtowo kubeczki menstruacyjne w cenie ok. 15 złotych za sztukę, założyły zbiórkę, której celem było zebranie 15 tysięcy złotych. Jak podkreślały organizatorki, kubeczek to jednorazowy koszt na 10 lat i w dodatku jest ekologiczny. Inicjatywa okazała się dużym sukcesem i dzięki niej udało się pomóc setkom kobietom.