„– Kolor ma zachęcać do pozytywnych, spontanicznych, otwartych rozmów wokół menstruacji. To kolor, który daje pewność siebie i odwagę do podjęcia właśnie takich tematów, bez względu na płeć –”, powiedziała wiceprezeska Pantone Color Institue, Laurie Pressman.
Pantone nawiązał współpracę ze szwedzką marką produktów kobiecych Intimina, aby opracować nowy kolor do kampanii Seen + Heard, której celem jest zachęcenie ludzi, niezależnie od płci, do bardziej szczegółowego i swobodnego omówienia menstruacji. Przedstawiciele Intiminy powiedzieli, że kolor był „oryginalnym odcieniem czerwieni, który reprezentuje stały przepływ”. Aby wzmocnić swoją kampanię, firma przekazała darowiznę na rzecz ActionAid, fundacji działającej na rzecz kobiet i dziewcząt żyjących w ubóstwie.
„– Na całym świecie miliony kobiet i dziewcząt wciąż cierpią z powodu piętna związanego z miesiączką. Wiele dziewcząt opuszcza ważne dni w szkole lub ją porzuca, co jest jednym z powodów, dla których tak wiele kobiet na całym świecie doświadcza trwającego przez całe życie ubóstwa. Bez piętna związanego z okresem więcej kobiet mogłoby uniknąć biedy, wykorzystać własny potencjał i wzmocnić swoje społeczności. Ta ważna kampania pomoże to zmienić –”, powiedziała Jillian Popkins, dyrektorka ds. polityki firmy ActionAid.