Różowy kolor opanowuje świat wnętrz, dodatków, a także mody. Często odbierany jako dziecinny, cukierkowy i zarezerwowany tylko dla kobiet, coraz częściej stawia czoła postawionym mu wyzwaniom. Projektanci dali mu szansę w tym sezonie – różowe kreacje niczym dzieła sztuki prezentowały się na wybiegach. Moda na róż powraca z przytupem, tyle że tym razem ma przekonać do siebie nie tylko kobiety, ale także mężczyzn!
Kreacje mogliśmy zobaczyć już podczas zeszłorocznych wrześniowych fashionweek’ów. Na róż postawili m.in. takie brandy jak Christian Lacroix, KOCHE, Off-White, Belmain Marni, czy Versace. Uwagę fanów mody przykuła olśniewająca Bella Hadid w sukience od Off-White. Poza pokazami, różowy opanował wszystkie ulice miast fashion-weeków: kobiety w Mediolanie, Paryżu czy Nowym Jorku również zdecydowały się na różowe kreacje i dodatki.
Róż przejmuje także salony. Mogliśmy go spotkać podczas gali rozdania Oscarów (w ubiegłym roku większość zaproszonych pań wybrało właśnie kreacje w tym kolorze!), rozdania nagród Emmy, czy podczas Critics Choice Awards. Koniec z czarnymi, klasycznymi i szablonowymi sukniami. Czas na ostre i kolorowe kreacje, a w różowym na pewno można się wyróżnić.
Cukierkowy kolor, za jaki łatwo uznać różowy, kojarzony jest głownie z postaciami filmowymi takimi jak Elle Woods z filmu ,,Legalna Blondynka”, w której rolę wcieliła się Reese Witherspoon albo dziewczynami z filmu ,,Mean Girls” (skąd pochodzi słynny cytat ,,on wednesday we wear pink”). Jednak różowy nie musi oznaczać słodkiego, dziewczęcego koloru, pasującego do lalek Barbie. W dzisiejszych czasach jest on symbolem siły i charakteru – ostroróżowe czapki były noszone podczas Marszu Kobiet w 2017 roku. Kolor ten kojarzy się także z symbolem fundacji Planned Parenthood, różowa wstążka jest też symbolem raka piersi.