V&A, wiodące muzeum sztuki, designu i performansu, które w ostatnich latach mieściło między innymi wystawy poświęcone twórczości Balenciagi i Diora, postanowiło nabyć sweter i włączyć go do swojej modowej kolekcji w 2021 roku. Informacją pochwalili się na swoim oficjalnym profilu na Instagramie.
V&A opisał Stylesa jako „jedną z najbardziej wpływowych ikon stylu swojego pokolenia", jednocześnie chwaląc jego eksperymentalne oraz neutralne pod względem płci podejście do mody. Muzeum w swoim artykule nawiązało również do tiktokowego trendu, nazywając go „zjawiskiem kulturowym, które świadczy o sile kreatywności oraz mediów społecznościowych, które połączyły ludzi w czasach ekstremalnych przeciwności."
Oryginalny sweter początkowo kosztował 1250 funtów i został wyprzedany niemalże od razu. Internetowy viral dotarł jednak do dyrektora kreatywnego marki Jonathana Andersona, który postanowił ułatwić fanom kardiganu zadanie i udostępnił na swojej stronie bardzo szczegółowy, przejrzysty i przede wszystkim całkowicie bezpłatny wzór projektu.
„– „Jestem pod wrażeniem trendu i czuję się zaszczycony, że wszyscy robią na drutach właśnie ten sweter. Chciałbym wyrazić swoją wdzięczność, dlatego teraz dzielę się wzorem ze wszystkimi. Tak trzymajcie!”, napisał na Instagramie projektant.
Anderson dodał również, że przekazanie kardiganu V&A jest kolejnym krokiem w uznaniu kreatywności oraz kunsztu, zwłaszcza w tak trudnym okresie. Sweter stanie się częścią największej i najbardziej wszechstronnej, obejmującej pięć wieków kolekcji. Muzeum nie podało jeszcze informacji kiedy i czy w ogóle obiekt zostanie wystawiony, obiecując, że więcej informacji zostanie ujawnionych w przyszłym roku.