Twórcy YouPorn SWYP chwalą się podobieństwem swojej aplikacji do TikToka. Pod względem funkcjonalności jest ona bardzo podobna: scrollując w dół, użytkownik ogląda miniatury filmów, a po przesunięciu palcem w lewo – obejrzy pełną wersję.
Podobieństwo do TikToka na pewno pomoże twórcom przyciągnąć nowych odbiorców. Niestety, szczególnie tych najmłodszych, którzy są główną grupą korzystającą z tej popularnej ostatnio aplikacji. Jak pokazuje badanie agencji GetHero, zdecydowaną większość użytkowników TikToka stanowią osoby w przedziale wiekowym 13-15 lat (64,9 proc.). Kolejną grupę stanowią nastolatki poniżej trzynastego roku życia (17,6 proc.), a także nieco starsi, w wieku 15-18 lat (15,1 proc). Śladowy odsetek stanowią użytkownicy powyżej dwudziestego drugiego roku życia. TikTok jest jedyną dużą platformą społecznościową, która tak precyzyjnie i bezpośrednio dociera wyłącznie do nastolatków.
Możemy się więc spodziewać, że nowość YouPorn zwiększy przychody firmy, bo przyciągnie pokolenie, które wcześniej z takiej rozrywki nie korzystało. Właściciele serwisów pornograficznych na tym zyskają, w przeciwieństwie do najmłodszych użytkowników internetu, którzy dzięki takiej reklamie na pewno po tę aplikacje sięgną.
/tekst: Karolina Filipowicz/