Advertisement

Wegańska rewolucja w restauracjach IKEA

07-12-2020
Wegańska rewolucja w restauracjach IKEA

Przeczytaj takze

Jak wiadomo, IKEA to nie tylko minimalistyczne meble i użyteczne gadżety, ale także przysklepowe restauracje, słynne ze swoich klopsików i hot-dogów. Sama znam osoby, którym zdarza się jechać do IKEI tylko po, żeby po zakupie jednej rzeczy zasiąść w części restauracyjnej nad talerzem słynnych klopsików – najlepiej w wersji wegańskiej, dostępnej od sierpnia tego roku. Przygotowane z połączenia grochu, owsa, jabłek i ziemniaków, smakiem i teksturą do złudzenia przypominają mięso. W tej chwili weganie odwiedzający ikeowskie bary, mogą wybrać na przykład bezmięsne penne z pomidorami, sławne hot-dogi z jarmużu, komosy ryżowej i warzyw, czy lody. IKEA nie zadowala się jednak tak ograniczonym bezmięsnym menu, dlatego robi kolejny krok na drodze do ekologicznej rewolucji i ogłasza nowe zmiany w swojej ofercie restauracyjnej.

Roślinki do boju!

Do 2025 roku całkowicie roślinna będzie połowa dań głównych, zaś gotowa pakowana żywność w 80 procentach. Czerwone mięso zawierać będzie zaledwie 20 procent dań. Co więcej, aż 80 procent pozycji w menu ma spełniać wytyczne dotyczące zdrowego odżywiania. Decyzję ogłoszono przy okazji konferencji ONZ, Food System Summit 2021, której tematem przewodnim będzie dieta zrównoważona dla ludzi i środowiska naturalnego.
– „IKEA chce, by zdrowie i zrównoważone wybory były najbardziej pożądaną z dostępnych dla ludzi opcji – a jesteśmy w stanie to zrobić, pokazując, że jedzenie roślinne może być naprawdę pyszne. Badania potwierdzają, jak ważne jest, by produkty zrównoważone były przystępne cenowo i atrakcyjne, a IKEA może w tym zakresie naprawdę coś zmienić. Wybór bardziej zrównoważonego jedzenia nie powinien być luksusem dla nielicznych. Powinien być częścią codziennego życia każdego z nas, powiedziała Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju marki.

Wielki krok dla ekologii to niewielki ślad węglowy

Pomimo wzrostu sprzedaży o 6,5 procent, emisja dwutlenku węgla z całej działalności firmy (w tym produkcji i łańcucha dostaw) w 2019 roku spadła o spektakularne 4,3 procent. Szwedzka marka z dumą podkreśla, że po raz pierwszy zmniejszył się jej wpływ na środowisko naturalne, podczas gdy działalność stale się rozwija. Już w 2018 roku IKEA wycofała plastikowe produkty jednorazowe, zastępując je tymi z recyklingu. Z kolei w listopadzie tego roku ruszył najnowszy program odsprzedaży mebli. Zarówno te, jak i wiele innych inicjatyw marki, w wyjątkowy sposób ułatwia i promuje zrównoważone życie w zgodzie ze środowiskiem. Szczęśliwie, zmiana wydaje się być coraz bliżej.
/tekst: Dominika Trębacz/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement