Trudno wyobrazić sobie bardziej naturalny duet. Przez lata kolejne pokolenia Dead Heads używały ubrań Levi’s® jako płótna do tworzenia unikatowych dżinsów, T-shirtów i kurtek Trucker Jackets, by na koncertach tworzyć społeczność, w której każdy może być sobą. Dzisiaj Levi’s® celebruje swoje muzyczne dziedzictwo, kreatywność i wpływ na tworzenie fanowskich więzi, a także pięćdziesiątą rocznicę kultowego albumu „Skull & Roses” kapsułową kolekcją Levi’s® x Grateful Dead. Linia obejmuje koszulki, polary, dżinsy i akcesoria z grafikami Dead oraz kolorowym tie-dye inspirowanym Grateful Dead. Spora część kolekcji stanowi również ukłon dla wspomnianego albumu, który ukazał się w 1971 roku i od tamtej pory nie przestaje zachwycać. Przy okazji premiery płyty wprowadzono ikoniczną grafikę „Skull & Roses”, która dzisiaj pojawia się na produktach Levi’s®, lecz w oryginalnych kolorach marki.
„Miałem szczęście zobaczyć na żywo Grateful Dead ponad sto razy – na wszystkich koncertach miałem na sobie Levi’s® 531. Może z wyjątkiem tych na świeżym powietrzu, w ciepłe dni, kiedy lepiej sprawdzały się szorty. Dzięki moim Levi’s® 531 w nieskrępowany sposób ostro tańczyłem nawet podczas wydarzeń, które nagrywałem. Były niesamowicie wytrzymałe. Jestem podekscytowany współpracą Levi’s® x Grateful Dead i nie mogę się doczekać, aż znów dam czadu na jakimś koncercie”, mówi David Lemieux, Grateful Dead Archivist and Legacy Manager.