Advertisement

LPP, właściciel m.in. Reserved, wycofuje się z plastiku. Coraz więcej zmian w branży modowej

11-02-2020
LPP, właściciel m.in. Reserved, wycofuje się z plastiku. Coraz więcej zmian w branży modowej

Przeczytaj takze

W dobie dzisiejszych zmian klimatycznych zrównoważony rozwój nie jest tematem tabu, a aktywiści, muzycy czy aktorzy wykorzystują swoje pozycje do manifestacji opinii na temat bycia bardziej ekologicznym. Wspominany już przez nas Joaquin Phoenix w swoich przemowach proponuje zacząć zmiany od siebie i namawia do większej empatii w stosunku do środowiska. Z kolei patrząc globalnie, według ekspertów największym problem pozostają duże koncerny, których chęć zysku często związana jest z pogłębianiem się kryzysu klimatycznego. Coraz częściej jednak można zauważyć zmianę polityki w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach.

Branża modowa w Polsce coraz bardziej ekologiczna

LPP, lider na rynku modowym w Polsce, posiadający w swoim portfolio marki takie jak Reserved, House, Mohito, Cropp czy Sinsay, odchodzi od plastikowych opakowań. Firma wskazuje drogę polskim producentom odzieży i jest na etapie testowania opakowań całkowicie przyjaznym środowisku. Jeszcze w tym roku mają trafić do sprzedaży internetowej, całkowicie eliminując folie bąbelkowe czy plastikowe wypełnienia w paczkach.
LPP od 2017 roku zwalcza wykorzystywanie plastiku w swojej produkcji. Chwaląca się wprowadzeniem strategii zrównoważonego rozwoju firma na przestrzeni kilku lat zainicjowała ponad 300 projektów, które w znaczny sposób doprowadziły do eliminacji plastiku w paczkach wysyłanych do klientów internetowych.
W ciągu następnych 5 lat gdańska firma będzie wykorzystywała opakowania, które mają nadawać się do ponownego użycia, mogące ulec recyklingowi lub kompostowaniu. Dotyczy to wszystkich opakowań – w sklepie internetowym, stacjonarnych oraz w transportach. Dostosowane do zamówienia paczki mają być zgodne z jego rozmiarami, pozbawione zbędnych wypełniaczy. Również papierowe woreczki czy ekokoperty mają znacznie ograniczyć ślad węglowy, który do tej pory tworzony był przez logistykę LPP.

For People. For Our Planet

Polityka zmiany opakowań LPP to część projektu„For People. For Our Planet”, który firma narzuciła sobie na lata 2020-2025 i – jak widać – konsekwentnie go realizuje. Celem strategii zrównoważonego rozwoju firmy jest ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, przyjmując „mądrą” produkcję i efektywniejsze dla ekologii kierowanie łańcuchami dostaw.
– Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu. LPP jest firmą rodzinną, czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – powiedział podczas konferencji LPP Made in Poland w Gdańsku Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP.
Co więcej, LPP jest pierwszą polską firmą, która przystąpiła do międzynarodowej inicjatywy „Plastics Economy Global Commitment”. Jej celem jest całkowita eliminacja niepotrzebnych plastikowych odpadów. Więcej informacji o projekcie możecie przeczytać na jego stronie internetowej.
/tekst: Dominik Ossowski/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement