Tinder nawiązał współpracę z najbardziej znanymi festiwalami muzycznymi, wśród których znajdziemy m.in. Sziget Festival, Hangout Music Fest, EDC Las Vegas czy Bonnaroo, i ponownie uruchomił Tryb Festiwalowy. To funkcja powołana do życia w 2019 roku, która pozwala nawiązać kontakt z osobami, które planują wziąć udział w tym samym festiwalu, co wy.
„– Muzyka to uniwersalny język i największe zainteresowanie wśród członków Tindera na całym świecie. Tak wielu naszych członków jest podekscytowanych możliwością powrotu do wydarzeń osobiście. Chcieliśmy wykorzystać tę ekscytację i zaoferować im przewagę w poznawaniu kogoś nowego przed jednym z największych sezonów festiwalowych od lat”, wyjaśnia w komunikacie prasowym Kyle Miller, wiceprezes Tindera ds. innowacji produktowych.
Wydaje się, że jest to pożądany dodatek, ponieważ, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Tindera, 64% singli twierdzi, że lubi poznawać nowych ludzi podczas wydarzeń muzycznych na żywo, a ponad 3 na 5 pytanych deklaruje, że zaprzyjaźniło się (lub więcej) z ludźmi poznanymi na festiwalu muzycznym lub koncercie.
„– Ludzie na całym świecie powracają na festiwale w rekordowych ilościach, a Tinder pomaga tym fanom połączyć się w nowy sposób przed koncertem”, powiedziała Maureen Ford, prezeska ds. sprzedaży krajowej i festiwalowej w Live Nation.
Aby skorzystać z funkcji festiwalowej, członkowie Tindera będą mogli wybrać, w którym z różnych festiwali planują wziąć udział, a następnie mogą zacząć dopasowywać się do innych, którzy również planują w nich uczestniczyć.
To wszystko już na miesiąc przed planowanym terminem muzycznego wydarzenia, dzięki czemu użytkownicy będą mogli wcześniej się poznać i porozmawiać o artystach, których mają w planach zobaczyć. Tryb Festiwalowy obejmie ponad 20 największych festiwali muzycznych i jest dostępny dla osób z całego świata.
Jeśli jednak na liście nie widnieje festiwal, na który macie zamiar się wybrać, jak w przypadku polskich imprez, twórcy Tindera nie zostawiają cię z niczym. W aplikacji pojawi się przestrzeń „Festival Goers”, gdzie wszyscy fani kultury festiwalowej będą mogli wchodzić w interakcje z użytkownikami, którzy również interesują się sceną.
/tekst: Natalia Neubauer/