Advertisement

Mówią Rosjanom prawdę o wojnie... przez Tindera. Niezwykły pomysł Polaków

10-03-2022
Mówią Rosjanom prawdę o wojnie... przez Tindera. Niezwykły pomysł Polaków
Trzech Polaków, którzy postanowili na chwilę porzucić swoje codzienne obowiązki, stworzyło kampanię dla użytkowników Tindera. Za pomocą spersonalizowanych opisów na swoich profilach opisali prawdziwy obraz ataku Rosji na Ukrainę.

Przeczytaj takze

Kampania wystartowała w zeszłym tygodniu i cieszy się coraz większą popularnością, ale twórcy akcji nie przestają zachęcać kolejnych użytkowników popularnej aplikacji randkowej do aktywności. Szczególnie w sytuacji, gdy coraz częściej mówi się o odłączeniu Rosji od globalnego internetu.
– Wierzymy, że głos jednej osoby może czasem zmienić świat na lepsze, dlatego chcąc działać na wielu płaszczyznach, postanowiliśmy stworzyć akcję, która będzie dodatkowym wsparciem w walce z dezinformacją. Akcja ta jest protestem przeciwko agresji rządu rosyjskiego z Władimirem Putinem na czele, który pod pretekstem wspierania niezależnych, separatystycznych Republik wysłał młodych rosyjskich żołnierzy do mordowania niewinnych Ukraińców. Pomóż nam walczyć z dezinformacją w najprostszy możliwy sposób. Dołącz do naszej akcji, zachęcają twórcy kampanii „To Russia from Love”.
Rosyjskie władze zawsze utrudniały swoim obywatelom dostęp do informacji z zachodnich źródeł. Inwazja Putina na Ukrainę tylko pogłębiła te podziały, dlatego Jakub Jóźwicki, który pracuje w globalnej agencji PR, wpadł na pomysł, by wraz z przyjaciółmi stworzyć oddolny projekt i spróbować dotrzeć do Rosjan w nietypowy sposób.
Mechanizm akcji jest bardzo prosty. Na specjalnie dedykowanej stronie torussiafromlove.com można pobrać dedykowane opisy Tindera w języku rosyjskim. Każdy opis zawiera odpowiednie adnotacje odnoszące się do ataku Rosji na Ukrainę. Użytkownicy Premium, którzy posiadają w aplikacji tzw. funkcję Paszportu, mogą przenieść się ze swoim profilem do wybranego miasta w Rosji i tam pokazać się obywatelom rosyjskim poszukującym nowych związków.
W projekt zaangażowani są również Michał Koper, programista freelancer oraz grafik i motion designer Jakub Mierzejewski. Twórcy wierzą, że uda im się dotrzeć do jeszcze większej liczby Europejczyków korzystających z Tindera i mimo dużej indokrynacji ze strony rosyjskich władz, przekonać młodych Rosjan do prawdy.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement