Nie tak dawno w mediach i magazynach pokazywano jedynie szczupłe, a więc akceptowalne społecznie ciała. W ciągu ostatnich lat ciałopozytywność przybrała na sile, a hasztagu #bodypositive na Instagramie zaczęto używać masowo.
Inkluzywność i różnorodność są obecnie głównymi celami niezliczonych firm odzieżowych, podobnie jak zrównoważony rozwój. W ostatnich latach wiele firm kosmetycznych i marek odzieżowych przejęło inicjatywę w zakresie normalizowania różnorodności kształtów, odcieni i rozmiarów ciał. Ostatnio dołączyła do nich również Zara, której poprzednie starania w tej materii wywoływały niemałe kontrowersje (kampania „Love your curvers" oraz kampania z 2019 roku z udziałem Jill Kortleve).
Zara opublikowała na swoim Instagramie zdjęcie bohaterki swojej nowej jesienno-zimowej kampanii, Palomy Elsesser. 29-letniej modelki plus-size pochodzenia afroamerykańskiego i szwajcarsko-chilijskiego.
Z rozmiarem 46, Elsesser stawia kolejny kamień milowy w swojej karierze: była pierwszą osobą plus size, która chodziła dla Lanvin lub Fendi, była twarzą Coach, Khaité, a także pierwszą modelką plus size w pokazie Victoria’s Secret. Elsesser nie tylko stała się jedną z twarzy roku, ale także odgrywa kluczową rolę w walce o przełamywanie stereotypów dotyczących piękna. Dziś Elsesser jest jedną z najbardziej pożądanych modelek oraz doskonałym przykładem różnorodności w świecie mody.
Jej instagramowe konto śledzi ponad 400 tysięcy osób, a modelka wykorzystuje swoją platformę do działania na rzecz normalizacji różnorodności w modzie. Choć coraz więcej modelek o różnych kształtach i rozmiarach pojawia się na wybiegach i w magazynach, wciąż nie jest to w pełni akceptowalne.
Teraz modelka została twarzą nowej kampanii Zary na jesień-zimę 2021/2022. Na Instagramie zachwyca między innymi w sukienkach midi z rozcięciami czy obcisłą mini z dekoltem halter na czarno białych zdjęciach. Dodatkowo w nowościach na jesień i zimę 2021/2022 znajdują się rozmiary do XL czy też XXL.
Czas najwyższy zrozumieć, że wszystkie ciała są piękne, bo kobiety mają przeróżne kształty, rozmiary i wagi. Zara również powoli zaczyna zdawać sobie z tego sprawę, czego dowodzi angaż Palomy Elsesser w nowej kampanii.
/tekst: Nikol Gorelikowa/