32-letni Curtis Cassel od kilku lat tworzy projekty ślubne zmieszane z ready-to-wear, które odbiegają od tradycyjnych binarnych looków. Są to wariacje na temat smokingów i sukni o barokowym, niemal renesansowym klimacie, z unowocześnionymi, przesadnie bufiastymi rękawami, wysokimi kołnierzami czy wiązaniami pod rozcięciem spódnicy. W jednym z projektów sukni koszulowej marki Queera wystąpił na tegorocznym rozdaniu Oscarów amerykański aktor i aktywista LGBT+ Billy Porter.
Projektant wychowywał się w małym mieście w Ohio, a szycia uczył się od mamy i z filmików starszych pań na YouTubie. Studiował grafikę i architekturę w Chicago, gdzie rozwijał swoje manualne zdolności. Zaczął projektować stroje określane jako „rzeźby do noszenia”, które przypadły do gustu miejscowej społeczności drag, dla której powstawały pierwsze kreacje szyte na miarę. Po studiach chłopak zaczął pracę w firmie organizującej wesela.
„– Kiedyś byłem kelnerem w miejscu, które zajmowało się organizacją ślubów. Pracownicy LGBT+ zawsze dyskutowali o tym, czy chcą wziąć ślub w garniturze czy sukni ślubnej. Nie mogłem uwierzyć, że nie ma takiej opcji, wszystko jest czarno-białe. Chciałem to zmienić dla siebie i naszej społeczności”, powiedział założyciel marki Curtis Cassell.
Od luźnego szkicu ślubnej kreacji dla koleżanki z pracy, poprzez rysunki siebie samego w balowych sukniach, Cassel zaczął tworzyć rozmaite kreacje bez rozgraniczenia na płeć, kształtując ideę przyszłej marki.
Najnowsza kolekcja inspirowana epoką renesansu i współczesną wersją romantycznych detali, pozwala zatracić się niczym w bajce o wolności wyboru i tolerancji. To także szalone kreacje, odbiegające od klimatu renesansowego, ekstrawaganckie, prześwitujące i obszerne, niekiedy nie dające się zamknąć w jednym pomieszczeniu stroje. Do stworzenia niektórych swoich początkowych projektów Cassel musiał wynajmować studio na Brooklynie, bo kreacje nie mieściły się już na korytarzu czy meblach w jego małym, dziesięciometrowym mieszkaniu.
Lookbook nowej kolekcji prezentowany jest ponadto na modelkach i modelach, a wszystko szyte jest na miarę. Projektant, chcąc aby marka była mocno zaangażowana w społeczności LGBT+, zamierza tworzyć nie tylko projekty ślubne, ale również casualowe looki dla młodszego pokolenia.
/tekst: Nikol Gorelikowa/