Advertisement

Polska marka streetwearowa we współpracy z artystami przygotowała trochę inną sesję wizerunkową

04-11-2021
Polska marka streetwearowa we współpracy z artystami przygotowała trochę inną sesję wizerunkową

Przeczytaj takze

Marka Neige, jak to ma w zwyczaju, część najnowszej kolekcji Jesień/Zima 2021 stworzyła we współpracy z artystą. Marian Solisz, którego rękę widać w najnowszych ubraniach to malarz abstrakcyjny, który urzekł markę m.in. swoimi nieoczywistymi połączeniami kolorów i wykorzystaniem geometrycznych kształtów.
Do tej pory dzieła Solisza można było podziwiać wyłącznie w galeriach sztuki. Koncepcja Niege była prosta w teorii, ale trudna do zrealizowania w praktyce. Chodziło o przeniesienie jego sztuki na mobilne medium w ten sposób, aby nie straciła ona na jakości ani sile oddziaływania.
Żeby jeszcze bardziej to podkreślić, marka Niege zaprosiła do współpracy dwójkę innych artystów młodego pokolenia – Martynę Wędzicką i Filipa Popik-Rybskie. Ich zdaniem było stworzenie nietypowego lookbooku, który został cyfrowo przetworzony tak, by ubrania Niege wybrzmiewały jeszcze właściwiej.
– Przed rozpoczęciem pracy zawsze staram się sformułować pytanie, na które będę mogła znaleźć rozwiązanie w formie graficznej. Po otrzymaniu zdjęć nowej kolekcji postanowiłam odpowiedzieć na pytanie: Jak wyglądałaby każda z tych stylizacji, gdyby była plakatem. Od lat moim źródłem inspiracji są memy, ruch post-internet oraz wszelkie zniekształcenie wynikające nie zawsze z zamierzonego działania, dlatego powstałe kompozycje są na granicy antyestetyzmu i przypadku. Najważniejsze jednak w tych pracach jest sam dialog stylizacji i elementów graficznych. Moda i sztuka zawsze potrafiła odnaleźć wspólny język, niech to będzie zachęta do rozmów międzykulturowych, międzybranżowych ale również, dla tych codziennych – międzyludzkich, powiedziała o swojej pracy Martyna Wędzicka.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement