„– Nie możemy powstrzymać tego, że ludzie wyrastają z ubrań, zużywają je czy też postanawiają kupić coś nowego. Możemy jednak przyczynić się do tego, żeby znoszone ubrania nie trafiały na wysypisko”, napisała firma w oświadczeniu z 2018 roku, kiedy zapoczątkowała program Clothes the Loop ułatwiający recykling starych ubrań.
Najnowsza inicjatywa marki sięga dalej. Platforma The North Face Renewed stawia na model cyrkularny, umożliwiając ponowną sprzedaż, naprawę zakupionych produktów oraz recykling, tych które wszystkie wyprawy mają już za sobą. Głównym celem projektu jest zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko i utrzymanie będących w obiegu ubrań z dala od wysypisk śmieci. Platforma ma oferować możliwość naprawy, co w przypadku narażonej na uszkodzenia odzieży outdoorowej wydaje się szczególnie pożyteczną opcją, poza tym ma oferować kolekcję odnowionych produktów z drugiej ręki konsumentom, którym zależy na ochronie klimatu oraz świetnej jakości w niższej cenie.
Pilotażowy program The North Face ReNewed wystartuje 4 maja na terenie Niemiec. Jeżeli platforma e-commerce przyniesie oczekiwane rezultaty, marka planuje stopniowo wprowadzać ją na rynek w innych krajach.
„– Do zrównoważonego rozwoju staramy się podchodzić w sposób holistyczny, analizując cykl całego obiegu naszych produktów od etapu produkcji po recykling, jesteśmy w stanie wyodrębnić kluczowe kwestiach dające nam szansę na zredukowanie naszego śladu węglowego. The North Face Renewed i nasze zobowiązania względem klimatu są ważnymi krokami na drodze do zminimalizowania wpływu na planetę bez rezygnowania z trwałości i technicznych parametrów naszych produktów”, zapewnił Michael Horsch, wiceprezydent działu product and marketing The North Face.
Dodatkowo z okazji Dnia Ziemi marka ogłosiła priorytetowe cele i postanowienia w dążeniach do zrównoważonego rozwoju. Do 2025 The North Face zamierza poddawać recyklingowi 100% najczęściej używanych materiałów w swoich produktach. Obecnie poliester, nylon, bawełna i skóra, stanowią około 93% masy materiałów i 97% emisji gazów cieplarnianych. Do wiosny 2022, 80% syntetycznych tkanin ma ulegać recyklingowi. Firma chce wytwarzać produkty z materiałów odnawialnych i do 2025 roku wyeliminować plastikowe opakowania jednorazowego użytku.
„– Natura jest sercem tego co robimy. Dlatego postawiliśmy na możliwe do wykonania zobowiązania, które pozwolą nam rozwijać się w zrównoważony sposób na każdym etapie: od bardziej świadomego i innowacyjnego sposobu produkcji, poprzez pomoc klientom w dokonywaniu świadomych zakupów, wsparcia podczas używania sprzętu i przedłużania jego żywotności, po dawanie używanemu sprzętowi drugiego życia - wszyscy powinniśmy pomóc zmniejszyć nasz wpływ w miejscach, które eksplorujemy”, możemy przeczytać na stronie marki.
/tekst: Dominika Laszczyk/