TikTok jednak nie zwalnia tempa i zapowiedział otwarcie własnej sieci restauracji. W ramach usługi TikTok Kitchen będzie można zamówić viralowe dania z TikToka takie jak np. zapiekany makaron z serem feta, będacy najczęściej wyszukiwanym daniem w wyszukiwarce Google w 2021 roku. Usługa wystartuje w USA już w przyszłym roku.
W czerwcu tego roku TikTok przekroczył 3 miliardy pobrań, a w samych Stanach Zjednocznych średnia liczba aktywnych użytkowników w miesiącu wynosi ok. 130 milionów. Filmiki związane z jedzeniem zyskały popularność w trakcie pandemii i obecnie jednym z najpopularniejszych haszhtagów w aplikacji jest #foodtok (11,6 miliadów wyświetleń w chwili pisania artykułu). Nic więc dziwnego, że spółka ByteDance, do której należy TikTok, zdecydowała się połączyć siły z siecią Virtual Dining Concepts i zarobić na zainteresowaniu uzytkowników wymyślnymi przepisami.
Na początek planowane jest otwarcie 300 punktów gastronomicznych, działających na zasadzie ghost kitchens. Wirtualne restauracje przygotowują jedzenie na dowóz, ale nie posiadają lokalu, do którego mogą przyjść goście. Do końca przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych ma powstać aż 1000 takich punktów.
Co znajdzie się w menu? Oczywiście viralowe dania, które podbiły serca użytkowników aplikacji! Na pierwszy ogień będzie można zamówić np. zapiekany makaron z serem feta, makaronowe czipsy, smashburgery czy kukurydziane żeberka. Trendy na TiktToku nieustannie się zmieniają, w związku z czym menu oferowane przez TikTok Kitchen będzie aktualizowane co trzy miesiące. Dostawy zostaną uruchomione już w marcu 2022 roku. Wiadomo już także, że dowozem zajmie się firma Grubhub.
Co ciekawe, część zysków z TikTok Kitchen ma trafić do twórców, którzy zainspirowali poszczególne pozycje z menu.