Dla najwierniejszych fanów Disneya jego działalności nigdy nie jest za wiele. Wielu ludzi marzy o życiu niczym z disneyowskiej produkcji, co... już niedługo stanie się pragnieniem możliwym do zrealizowania. Walt Disney Company przedstawił bowiem projekt Storyliving, mający zbudować sieć specyficznych osiedli mieszkaniowych, na których terenie będzie można kupić posiadłość czy dom.
Walt Disney Company ma w gronie swoich odbiorców zarówno stosunkowo nowych fanów, jak i takich, którzy pamiętają premiery jego produkcji sprzed kilkudziesięciu lat. Pragnąc zapewnić zaciszną okolicę mieszkalną tym właśnie osobom, firma planuje w każdej ze swych miejscowości umieścić co najmniej jedną sekcję dla rezydentów 55+. Inne cele, jakie twórcy sieci Storyliving pragną osiągnąć, opisała Helen Page, starsza wiceprezydent w Disney Parks, Experiences and Products.
„– Wyobraźcie sobie energetyczną społeczność, ciepłą i urokliwą niczym małe miasto, a zarazem piękną niczym resort”, mówi Ellen w filmie promocyjnym.
Mieszkańcy będą mieli możliwość dołączenia do klubu, który w swoim programie przewiduje m.in. występy na żywo, aktywności fizyczne czy lekcje gotowania. Jak na pustynny, kalifornijski resort przystało, teren Cotino (pierwszej miejscowości) zawierać będzie w samym centrum zbiornik wodny, co umożliwi członkom klubu zajęcia wodne lub plażowe.
Stworzenie zaplanowanej społeczności, opartej na bliskich mu wartościach, ukazywanych chociażby w twórczości filmowej, zawsze było marzeniem Walta Disneya. Na jego podstawie powstał The Walt Disney Resort – usytuowany na Florydzie rozrywkowo-wypoczynkowy kompleks złożony z parków tematycznych, wodnych oraz z ponad 30 hoteli. Innym projektem spod skrzydeł Disneya jest Golden Oak – połączona z Walt Disney World Resort społeczność, na której terenie można zakupić dom jednorodzinny. Dopiero Cotino jest jednak tak precyzyjną, niezależnie usytuowaną realizacją marzenia Walta Disneya.
„– Przez prawie 100 lat Disney przedstawiał historie, które dotykały serc i dusz ludzi na całym świecie. W przygotowaniach do rozpoczęcia nowego stulecia, pracujemy nad sposobami, którymi możemy doprowadzić magię Disneya do ludzi, rozszerzyć opowiadanie do życia w opowieści. Nie możemy się doczekać powitania mieszkańców tych wyjątkowych społeczności, w których będą mogli żyć pełnią życia”, wyjaśnił wizję korporacji Josh D’Amaro, przewodniczący Disney Parks, Experiences and Products.
/tekst: Michalina Reising/