„Nie narzucaliśmy sobie ograniczeń” – twierdzą twórcy kolekcji. Nietrudno uwierzyć w tę deklarację, jeśli tylko rzuci się okiem na rozmach, z jakim podeszli oni do krojów, autorskich nadruków czy wyboru tkanin, wśród których wyróżnia się naturalne materiały takie jak alpaka, wełna, jedwab, bawełna organiczna oraz przyjazne środowisku naia i LENZING™ ECOVERO™.
Co my tu właściwie mamy? Otóż... dużo. Uwagę zwracają bardzo modne w tym sezonie pikowane płaszcze i peleryny, a także oversize'owe garnitury czy zdekonstruowane żakiety. Banału tu nie uświadczymy. Jeśli T-shirty, to z haftem, jeśli dresy, to w komplecie ze swetrem w abstrakcyjny wzór. Do tego oczywiście sukienki: jednocześnie proste i – jak mówi sama ich współautorka – widowiskowe.
„– Marzyłam, by stworzyć ubrania, których brakowało mi w sklepach i które sama z przyjemnością bym nosiła”, przyznała Brodka.
Kolekcja, która swoją premierę ma 28 września, została uszyta w Europie, w większości w Polsce. Brodka brała udział w procesie na każdym etapie tworzenia – nie tylko pomagała projektować ubrania, ale również wybierała tkaniny, z których zostały one uszyte.
„– Najpierw określiliśmy ogólny zarys, następnie stworzyłam moodboardy z moimi fascynacjami: od odniesień folkowych przez marokańskie dywany po luźne skojarzenia związane z podróżami, moim dorastaniem i wcieleniami artystycznymi, z którymi mogliby kojarzyć mnie odbiorcy”, opowiedziała artystka.
Pierwszym efektem współpracy BRODKAxRESERVED były zresztą stroje sceniczne, które pojawiły się w teledyskach zwiastujących nowy album Brodki, „Brut”. Pamiętacie klip do „Game Change” i pożyczony z męskiej szafy garnitur, w którym wystąpiła w nim Brodka? No właśnie! Jest on zresztą najlepszym dowodem na to, że da się wyglądać kobieco, bez względu jak groteskowo „męski” założy się ciuch. Garnitur trafił do kolekcji w niezmienionej formie. Z kolei szary trencz z wideo do „Hey Man” przeszedł z kolei modyfikację – linia ramion została złagodzona, co dodało mu nieco asymetrii.
W kolekcji nietrudno zresztą zauważyć wyraźny punkt styczny z tytułem najnowszej płyty Brodki, czyli „Brut”. Mocną inspiracją zarówno podczas tworzenia płyty, jak i kolekcji, był brutalizm – styl architektoniczny kojarzący się z krajami postkomunistycznymi, który święcił triumfy w Polsce w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych poprzedniego wieku. Wyraźnie widać to w śmiałych krojach oraz detalach dzianin, jak choćby w swetrze we wzór odzwierciedlający rytm okien posępnych gmachów. Graficzny wyróżnik i zarazem flagowy nadruk tej kolekcji to z kolei bezpośrednia inspiracja motywem fali obecnym w nowym albumie i wizerunku artystki.
Fascynacja brutalistyczną architekturą została także podkreślona w sesji Bartka Wieczorka, w której widzimy mnóstwo dominujących nad krajobrazem, mocnych budynków. Za główny element scenerii posłużyła tu prawdziwa ikona brutalizmu, którą z pewnością jest gmach Espai Verd w Walencji. Betonowy obiekt z wyzierającą zeń bujną roślinnością dopełnia awangardowy charakter tej wyjątkowej propozycji Reserved na obecny sezon.
„– Spośród wielu obiektów zaproponowanych w różnych miejscach Europy wybraliśmy właśnie ten. Wybór okazał się prosty, bo budynek wyróżniał się bardzo mocno spośród reszty propozycji. Jednogłośnie z całą ekipa z Reserved stwierdziliśmy, że to jest niesamowite miejsce: budynek, który wygląda, jakby ktoś go złożył z dziesięciu budynków w przestrzenne puzzle. Mocno kombinowaliśmy, jak ukazać w obrazie tylko jego najmocniejsze strony: fontannę, betony, bryłę, a ominąć np. część mieszkalną. To jest normalny blok, w którym mieszkają ludzie, na balkonach stoją doniczki, suszy się pranie, jest basen na dachu itd. Na zdjęciach wygląda jak opuszczony, bo tak chcieliśmy go potraktować”, powiedział Bartek Wieczorek, który jest autorem sesji promującej tę kolekcję.
Limitowana kolekcja BRODKA X RESERVED dostępna będzie w wybranych salonach Reserved oraz na www.reserved.com od 28 września. Credits:
Reżyser/Fotograf: Bartek Wieczorek @Visual Crafters
DOP: Nikodem Marek
Social media content: Bart Pogoda @Visual Crafters
Styling: Ewelina Gralak
Make up: Wilson
Stylizacja włosów: Michał Bielecki
Set design: Ania Witko
Talent: Brodka @Kayax
Produkcja: Warsaw Creatives