Zapomniana historia Black Cowboys z Compton sięga XIX wieku. Wtedy, co czwarty kowboj należał do afroamerykańskiej społeczności. W 1888 roku hrabstwo Los Angeles przekazało ziemię na miasto Compton, zastrzegając, że część terenów musi pozostać użytkami rolnymi. Tak powstała Richlands Farm, którą sto lat później – w latach 80. XX wieku – kupiła Mayisha Akbar. Agentka nieruchomości przeprowadziła się do Compton podczas brutalnych wojen gangów. Tam powstały podwaliny pod Compton Cowboys.
„– Jesteśmy tu, gdzie jesteśmy, dzięki koniom. Zmieniamy życie dzieciaków, pokazując im, jak fajnie być zaangażowanym w życie lokalnej społeczności. Wiele osób nie dostało takiej szansy, jak my. Z ulic Compton trafili do więzienia, uzależnili się od narkotyków albo już nie żyją. Żeby uzdrowić naszą społeczność, uczymy kolejne pokolenie jeździectwa, żeby nasze dzieciaki wyrosły na porządnych ludzi”, tłumaczy jej bratanek Hook, sam ojciec dwóch synów.
Konie, na których jeżdżą Compton Cowboys, są najczęściej wykupywane z aukcji, gdzie byłyby sprzedane na rzeź.
„– Ratując konie, opiekując się nimi i dając im nowe życie, kowboje zyskują cel w życiu, dając nadzieję całej społeczności”, opowiada jeden z kowbojów.
W Compton Cowboys działają Randy Savvy, współzałożyciel ruchu i muzyk znany z utworu „Colorblind”, oraz Stona Mane, którzy wystąpili w kampanii marek sportowych dostępnych w CCC. Obok nich pojawili się artyści, aktywiści i pasjonaci. Inkluzywny casting obejmuje modelkę, kaskaderkę i trenerkę Mię Rae, która tak, jak chłopaki z Compton, kocha konie, deskorolkarza Caleba, poetę i surfera Dylana, Jackie, która kolekcjonuje ubrania vintage, oraz artystkę Izzy.
Na zdjęciach – jednocześnie poetyckich i reporterskich – bohaterowie pozują w ubraniach i dodatkach z kolekcji sportowych na sezon wiosna-lato 2022. W ofercie CCC znajdziemy takie marki jak: Adidas, Puma, Reebok, Vans, Converse, Champion oraz Fila i Asics – nowe marki w portfolio CCC. Jakie trendy lansują topowe brandy?
W kolekcji Champion, którą pokochała generacja Z, dominują modele z logo: bluzy, t-shirty, plecaki i nerki. Reebook i Puma także czerpią z oldschoolowego designu, nadrukowując na dresowe ubrania wyraziste logotypy. Przebojem Fila są masywne, białe sneakersy na traperowej podeszwie, a w ofercie Asics znajdziemy modele, które z powodzeniem sprawdzą się jako dodatek do codziennej stylizacji, ale także profesjonalne buty do biegania.
Kolekcje wiodących marek sportowych na sezon wiosna-lato 2022 są już dostępne w sklepach CCC, na ccc.eu i w aplikacji mobilnej.
Credits:
Zdjęcia: Harrison Boyce
Modele: Randy Savv, Stone Mane, Mia Rae, Caleb, Dylan, Eniola Abioro, Izzy, Jackie
Stylistka: Ewelina Gralak
Scenografia: Rebekka Fellah
Makijaż: Wilson
Włosy: Łukasz Pycior
Marketing Director: Katarzyna Krawczyk / CCC
Art Director: Maria Mastalerz / CCC
Produkcja: Bartosz Majkowski / CCC
Dom produkcyjny: Warsaw Creatives