Advertisement

Nowy butik Louis Vuitton to wizualny hymn na cześć wody i światła

26-03-2021
Nowy butik Louis Vuitton to wizualny hymn na cześć wody i światła

Przeczytaj takze

Po trzech latach ponownie otwarto flagowy sklep Louis Vuitton w Tokio. Nowa szklana fasada przypomina falujący słup wody.
Spektakularna, dynamiczna elewacja nawiązuje do materialnego wymiaru zjawiska rozproszenia światła w wodzie. Zrealizowany przez japońskiego architekta Juna Aokiego koncept miał nadać budynkowi indywidualny, nowoczesny charakter, równocześnie nawiązując do przybrzeżnej lokalizacji sklepu w portowej dzielnicy Ginza. Na styku miasta i Zatoki Tokijskiej powstał pulsujący życiem projekt oddający płynność wody i dynamizm metropolii.
Pofałdowana, gładka fasada wykonana z dwuwarstwowego szkła nadaje całości efekt trójwymiarowości. Dzięki zastosowaniu rozszczepiającego światło materiału z filtrem dichroicznym, siedmiopiętrowy budynek mieni się kolorami w zależności od oświetlenia. Połyskująca w słońcu tafla sklepu kojarzy się z wyrzuconą na brzeg perłą.

Meduzy i...

Motyw wody przenika także do środka. Znany z wcześniej współpracy z domami mody Dior, Calvin Klein or Yves Saint Laurent, nowojorski architekt Peter Marino wypełnił wnętrze motywami nawiązującymi do morskiej toni, na czele z hipnotyzującymi zwisającymi z sufitu meduzami bijącymi niebieskim światłem. Stonowane kolory oraz wykorzystanie szkła i drewna nawiązują do naturalnej harmonii. Meble Pierre’a Paulina i Stefana Leo w odcieniu kwaśnej pomarańczy przełamują monotonię, wprowadzając w przestrzeń sklepu element lekkości i żywiołowości. Centralnym elementem wnętrza są dębowe schody wijące się między kondygnacjami. Drugą klatkę schodową zdobi reinterpretacja dzieła Kimiko Fujimura ,,Wave Blue Line” współgrająca z organiczną, podporządkowaną płynności i rytmowi estetyką sklepu. Poza wrażeniami wizualnymi, odrestaurowany budynek ma zapewniać również przeżycia smakowe; najwyższą kondygnację wieńczy Café LV zarządzana przez Yosuke Suga, jednego z najsłynniejszych szefów kuchni na świecie.
Louis Vuitton zapewnia, że tokijski sklep ma prezentować damską i męską kolekcję, akcesoria, biżuterię, zegarki, zapachy oraz ikoniczne akcesoria podróżne.
/tekst: Dominika Laszczyk/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement