Advertisement

Reklamy na Netfliksie? To już przesądzone

27-04-2022
Reklamy na Netfliksie? To już przesądzone
Serwisy HBO Max czy Disney+ już dawno zdecydowały się na ten krok. Mimo niedawnych zapewnień, że Netflix nie podąży ich śladem, w najnowszym raporcie biznesowym ujawniono największy dotychczas spadek liczby subskrybentów. Teraz przed platformą stoi wyzwanie, jak niekorzystny proces zatrzymać. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie tańszego dostępu do serwisu poprzez wykorzystanie reklam...

Przeczytaj takze

Jeszcze w marcu 2022 roku dyrektor wykonawczy Netflixa zapewniał, że w najbliższej przyszłości nie planuje uciec się do wprowadzenia reklam. Niestety, ostatnio dane liczbowe, dotyczące użytkowników platformy streamingowej, nie mają się dobrze. Firma przyczyny dopatruje się we współdzieleniu kont oraz wzrastającej roli konkurencji. Opinia publiczna jest jednak podzielona. Spora część ludzi odpływ subskrybentów tłumaczy słabymi jakościowo produkcjami, które nie zachęcają do comiesięcznego płacenia abonamentu...

Nowe (nie tak wspaniałe) rozwiązania

Po niezbyt udanej walce ze współdzieleniem kont, przyszedł czas na rozważenie tańszego dostępu do serwisu. Netflix zaczął testować tworzenie subkont przy głównym koncie administratora. Proces rozpoczął się w marcu 2022 roku w Chile, Kostaryce i Peru. Opłata za subkonto wynosi tam 2,99 dolarów. Posiadacz subkonta w każdej chwili może oddzielić się od konta administratora, z zachowaniem swoich danych, ale musi wówczas zacząć płacić pełną kwotę abonamentu.
Kolejnym nowym pomysłem jest wprowadzenie do tańszej subskrypcji reklam. Reed Hastings, szef serwisu, podaje przykład Hulu jako pozytywnego aspektu takiego rozwiązania. Platforma ta jest w stanie zarobić tyle samo i na droższych pakietach usług, i na tych tańszych, wykorzystujących reklamy. W zeszłym roku serwis odnotował wzrost liczby płacących abonentów z 35.4 mln (w 2020 roku) do 40.9 mln, a to oznacza, że średni miesięczny przychód na użytkownika wyniósł 12.96 dolarów, czyli prawie tyle, ile wynosi miesięczna cena abonamentu bez reklam. Warto dodać, iż pakiet z reklamami kosztuje 6,99 dolarów, a czasem przeceniany jest nawet do 2,99.
– Nie sądzę, abyśmy mieli jakiekolwiek wątpliwości, że to działa, powiedział Reed Hastings w odniesieniu do reklam, wykorzystywanych już przez Hulu, HBO Max i Disney.
Po chwili dodał także:
– (...) Wszystkie te firmy to rozgryzły, jestem pewien, że my też to rozgryziemy.
Nie wiadomo, kiedy dokładnie możemy spodziewać się wprowadzenia pakietów ad-support na Netflixie. Zastosowanie tego typu rozwiązań wymaga czasu, bo wszystko trzeba dobrze skonfigurować i udoskonalić. Zdarza się, że platforma nie wprowadza ostatecznie testowanych przez siebie nowych funkcji. W tym wypadku jednak, sprawa reklam wydaje się być przesądzona.
/tekst: Julia Czerniak/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement