Jesienna edycja Restaurant Week to nie tylko odkrywanie nowych restauracji, ale także próbowanie dań przygotowanych specjalnie na to wydarzenie. Festiwal rusza w dniach 8-26 września i jest organizowany przez RestaurantClub, największą platformę łączącą polskie restauracje i ich gości. Dzięki „Karcie Higieny" wszystko odbędzie się bezpiecznie i zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi.
Goście Restaurant Week będą mieli różnorodny wybór trzydaniowego menu kuchni polskiej jak i z całego świata. Propozycje przedstawione przez najlepszych Chefów w Polsce uwzględniają dania wegetariańskie, rybne oraz mięsne. Zestawy składające się z przystawki, dania głównego i deseru dostępne są w specjalnej cenie 59 zł.
Wcześniejszy wybór menu pozwala na ograniczenie marnowania żywności zgodnie z zerowaste’ową filozofią wydarzenia, który odbywa pod hasłem #SzanujJedzenie. Każda wizyta podczas Restaurant Week trwa 90 minut, a wszyscy pełnoletni Goście otrzymają w prezencie koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie kampania #FoodMustGoOn!, która umożliwi gościom wsparcie niezależnej gastronomii, także na wypadek kolejnego lockdownu. W inicjatywę zaangażowana jest marka Coca-Cola. Przekaże ona restauracjom darmowe napoje Coca-Cola Zero Cukru, a cały dochód z ich sprzedaży na festiwalu trafi do danej restauracji.
„- Kampania #FoodMustGoOn! jest głosem całej polskiej sceny restauracyjnej. Razem mówimy “Nie przerywajmy jedzenia!”. Misją RestaurantClub jest łączenie restauracji i Gości, od wiosny w całej Polsce skupiamy się na wsparciu odbudowy niezależnej kultury restauracyjnej. Niech ten Festiwal będzie kolejnym dużym krokiem w stronę odbudowy fundamentów polskiej sceny restauracyjnej, która jest przecież jedną z najbardziej kreatywnych i dynamicznych na świecie”, mówi Maciej Żakowski, jeden z założycieli RestaurantClub
/tekst: Nikol Gorelikowa/