Nielsen opublikował ranking najpopularniejszych seriali i filmów oglądanych przez użytkowników platform streamingowych z całego świata. Pod uwagę wzięto łączny czas oglądania danego tytułu (watchtime) na przestrzeni całego roku. Wyniki pokazały, że w trudnych czasach najchętniej oglądamy to, co już znamy. Konkurencję zdeklasował kultowy serial „The Office” („Biuro”), nadawany w latach 2005-2013 – łącznie oglądany był przez 57,1 miliarda minut! W rankingu znalazły się seriale znane od lat, często wielosezonowe tasiemce. Najwidoczniej ich oglądanie trwa na tyle długo, że skutecznie zabija nudę społecznej izolacji.
Natomiast spośród seriali oryginalnych serwisów streamingowych największym powodzeniem cieszyły się produkcje Netfliksa, z serialem „Ozark” na szczycie podium (30,7 miliarda minut oglądania). Dopiero piąte miejsce zajął tytuł produkcji innej niż netfliksowa – „The Mandalorian” od Disney+.
/tekst: Dominika Trębacz/
1. Biuro (57,1 mld)
2. Chirurdzy (39,4 mld)
3. Zabójcze umysły (35,4 mld)
4. NCIS (28,1 mld)
5. Schitt’s Creek (23,8 mld)
6. Supernatural (20,3 mld)
7. Shameless (18,2 mld)
8. Jess i chłopaki (14,6 mld)
9. Czarna lista (14,5 mld)
10. Pamiętniki wampirów (14,1 mld)
1. Ozark (30,5 mld minut)
2. Lucyfer (18,97 mld)
3. The Crown (16,3 mld)
4. Król tygrysów (15,6 mld)
5. The Mandalorian (14,5 mld)
6. The Umbrella Academy (13,5 mld)
7. The Great British Baking Show (13,3 mld)
8. Dzieciak rządzi: Znowu w grze (12,6 mld)
9. Longmire (11,4 mld)
10. You (10,97 mld)