Jednym z najbardziej wyczekiwanych punktów Zgromadzenia była przemowa koreańskiego zespołu BTS i ich występ z piosenką „Permission to dance” w siedzibie organizacji. Tydzień wcześniej prezydent Korei Południowej Moon Jae-in wyznaczył grupę jako Specjalnych Wysłanników Prezydenta ONZ ds. Przyszłych Pokoleń i Kultury w Republice Korei. Każdy z członków zespołu – RM, Jin, Suga, J-Hope, Jimin, V oraz Jungkook – otrzymał paszport dyplomatyczny, by towarzyszyć prezydentowi podczas sesji ONZ i wystąpili tam w roli dyplomatów.
„Welcome generation”
W swoim siedmiominutowym przemówieniu podkreślili wagę zaangażowania w walkę ze zmianami klimatycznymi i opowiadali się za zaszczepieniem się na COVID-19. „Wielu z was zastanawiało się, czy zostaliśmy zaszczepieni. Wykorzystam tę okazję, by powiedzieć – tak, cała nasza siódemka, oczywiście, otrzymaliśmy szczepienia” – powiedział raper J-Hope. Lider grupy RM szczególnie zwrócił uwagę na wpływ pandemii na najmłodsze osoby: „słyszałem, że ludzie w wieku dwudziestu i kilkunastu lat są dziś określani jako stracone pokolenie COVID-u, że zgubili drogę w czasie, gdy potrzebują najbardziej różnorodnych możliwości i muszą próbować nowych rzeczy. Ale myślę, że przesadą jest mówić, że zgubili się tylko dlatego, że ścieżki, którymi kroczą, nie są widoczne dla oczu dorosłych”.
Zespół powiedział, że chce, aby ich pokolenie zostało zapamiętane ze względu na ich pozytywny wpływ, a nie jako ofiary utraconych szans podczas pandemii. Wokalista Jin zasugerował, by młode pokolenie nazywać „pokoleniem powitalnym” zamiast „pokoleniem straconym”. „Ponieważ zamiast obawiać się zmian, to pokolenie mówi „witaj” i wciąż idzie do przodu” – powiedział Jin. Wokalista V mówił, że „podobnie jak w przypadku szczepień, wysiłki nieustannie posuwają się do przodu, aby utrzymać tę nową rzeczywistość. I myślę, że dzień, w którym możemy się ponownie spotkać twarzą w twarz, nie jest odległy”.
„You never walk alone”
BTS skupili się na tym, jak ich pokolenie czuło się zagubione w zeszłym roku podczas szczytu pandemii COVID-19, kiedy odwołano uroczystości zakończenia roku szkolnego, akademickiego i inne ważne wydarzenia, w tym ich globalną trasę koncertową. Fani zespołu pamiętają jak bardzo członkowie przeżyli rozstanie z widownią i brak koncertów. V powiedział, że „czuł się oszołomiony i zakłopotany” niepowodzeniami ostatnich 18 miesięcy, ale powiedział, że teraz jest „idealny czas w naszym życiu na podejmowanie nowych wyzwań”. W trakcie przerwy podczas pandemii BTS stworzyło trzy anglojęzyczne piosenki: „Dynamite”, „Butter” i „Permission to Dance” oraz album „BE”, traktując je jako formę pocieszenia dla fanów. Pierwsze dwa single stały się globalnymi hitami, bijąc rekord liczby wyświetleń teledysku w ciągu 24 godzin na YouTube.
W trakcie przemówienia zobaczyliśmy specjalny występ do „Permission to Dance” nakręcony w audytorium ONZ przed rozpoczęciem Zgromadzenia. Całą ich przemowę na żywo oglądało około milion osób na całym świecie i po dwóch dniach po udostępnieniu na YouTube przez kanał ONZ wyświetlono ją 2,5 miliona razy, a na dzień dzisiejszy piosenka zyskała ponad 15 milionów odsłon. Co oznacza, że BTS wyprzedzili zarówno Sekretarza Generalnego António Guterresa (16 tysięcy wyświetleń) jak i prezydenta USA (13 tysięcy wyświetleń).
Nawet przez ubranie pokazują wartości
W kwietniu tego roku BTS zostali globalnymi ambasadorami marki Louis Vuitton pod kierownictwem Virgila Abloha i to właśnie jego projektów można było się spodziewać podczas Zgromadzenia. Zespół założył jednak niestandardowe garnitury wykonane przez RE;CODE, zrównoważoną markę z siedzibą w Korei. W poście na Instagramie tłumaczą, że „ten projekt garnituru ma na celu wspieranie zrównoważonej mody i jest specjalnie zaprojektowany na przemówienie BTS w ONZ”. Najnowsza kolekcja marki, w tym garnitury, zostały uszyte z wykorzystaniem ubrań z magazynu i ekologicznych tkanin. Dodatkowo wszyscy członkowie nosili przypinki Swarovskiego z tęczowego kryształu reprezentujące Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Podczas przemówienia J-Hope powiedział: „wszyscy zgadzają się, że zmiany klimatyczne są ważnym problemem, mówiąc o tym, jakie może być najlepsze rozwiązanie, to nie jest łatwe; to temat, z którego trudno wyciągnąć wnioski.”
Ich piosenka „Answer: Love Myself” to dosłownie odpowiedź na wszystko
BTS pokazują, że chcą wykorzystywać swoją popularność w możliwie najlepszy sposób. Nie jest to pierwszy raz, kiedy przemawiają podczas obrad ONZ – od 2017 roku współpracują z Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz UNICEF w ramach kampanii „Love Yourself” mającej na celu promowanie przekonania, że „prawdziwa miłość zaczyna się od pokochania samego siebie”. Działali też z programem #ENDviolence, aby chronić dzieci i młodzież na całym świecie przed przemocą. Akcja wpisywała się w DNA samego zespołu, ponieważ między 2017 a 2018 rokiem stworzyli trzy muzyczne albumy z serii „Love Yourself”, na które przenieśli własne zmagania z akceptacją siebie. W 2018 roku wystąpili podczas Zgromadzenia Ogólnego, gdzie powiedzieli: „nauczyliśmy się kochać siebie, więc teraz namawiam do „mówienia za siebie”.