Badanie NordVPN ujawniło, że Polacy spędzają w internecie 23 lata, 5 miesięcy i 16 dni swojego życia. Co ciekawe, największą ilość czasu tygodniowo, bo aż 7 godzin i 4 minuty, spędzamy na przeglądaniu platform społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook czy Twitter. Tylko godzinę mniej (6 godzin i 2 minuty) Polacy spędzają na oglądaniu filmów, na przykład na YouTubie.
Kolejne 4 godziny i 38 minut tygodniowo przeznaczamy na oglądanie programów telewizyjnych i filmów, np. na Netfliksie czy platformie HBO GO. Według badania, ponad 3 godziny spędzamy słuchając muzyki na Spotify, Tidalu, Amazon Music, Deezer i innych podobnych platformach.
Przeciętna godzina, w której Polacy zaczynają przeglądać newsy każdego dnia to 9:01. Wylogowujemy się dopiero o 21:49.
Specjaliści ulokowali obowiązki tuż za przyjemnościami. Twierdzą, że 3 godziny i 18 minut tygodniowo przeznaczamy m.in. na bankowość internetową, 2 godziny i 49 minut na szukanie informacji, a pozostałą 1 godzinę i 44 minuty poświęcamy na zakupy online. Niepokoi fakt, że co czwarta osoba z Polski publicznie ujawnia swój numer PESEL (24,5%) oraz dane konta bankowego (22,4%).
„– Większość z nas stara się ułatwić i wzbogacić swoje codzienne życie o kilka różnych platform i usług internetowych, jednak prawie nikt nie myśli o swoim bezpieczeństwie online i prywatności danych dostarczanych aplikacjom i stronom internetowym. Długie godziny spędzone w Internecie sygnalizują jedynie zwiększone ryzyko stania się kolejną ofiarą cyberprzestępców – obecne globalne okoliczności sprawiają, że są oni jeszcze bardziej aktywni”, skomentował Daniel Markuson, ekspert ds. prywatności cyfrowej w NordVPN.
Badanie zostało zlecone przez NordVPN i przeprowadzone przez zewnętrzną firmę Norstat w dniach 23-30 sierpnia 2021 roku. Grupą docelową badania byli mieszkańcy Polski w wieku 18-74 lat, a próba została pobrana od krajowych internautów. Kwoty zostały określone na podstawie wieku, płci i miejsca zamieszkania.
/tekst: Bartłomiej Warowny