Advertisement

Nasze numery

#70 #MAD MEN mobile

Cover image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Dla mnie, faceta wychowanego w latach dziewięćdziesiątych, świat reklamy był światem magicznym. W tamtych czasach, kiedy po studiach stawiałem pierwsze zawodowe kroki, każdy chciał „być w reklamie” lub przynajmniej przynależeć do tego kolorowego towarzystwa. Tam był szpan, kasa, tam był odlot... Świetnie, chociaż trochę na wyrost, pokazał to ongiś Mariusz Treliński w swoim kontrowersyjnym filmie „Egoiści”.
W agencjach byłem na stażach, miałem wiele fuch jako fotosista – małolatem w samym środku wyścigu szczurów. Setki szalonych reklamowych imprez, budżety spadające z nieba, brak wytchnienia, pierwsze wielkie kampanie i nieskrępowana wyobraźnia spuszczonych ze smyczy kreatywnych. Złote czasy – jak to do dzisiaj wspominają ludzie reklamy – skończyły się wraz z nadejściem kolejnych kryzysów. Świat się zmienił i wraz z nim cała ta machina. Oczywiście również ludzie. Całe to pożądane i szalone towarzystwo wzajemnej adoracji przestało istnieć.
Kultowy serial „Mad Men” tyczy się początków reklamy, ale tej światowej – jesteśmy w sercu Nowego Jorku w latach sześćdziesiątych.
Tego K MAG-a dedykujemy wszystkiemu, co z agencjami reklamowymi jest związane. Poznajemy fenomen serialu, ludzi z „billboardów”, przyglądamy się korporacjom.
I jak zawsze październikowy numer jest naszym „fashion issue”. Opisujemy najnowsze kolekcje modowe – zarówno te polskie, jak i światowe.
W naszym cover story supermodelka Natalia Siódmak – gwiazda takich marek jak Chanel, Alexander Wang czy Marc Jacobs. U nas w obiektywie Zuzy Krajewskiej w sesji nawiązującej do korporacyjnego stylu życia, ale z odrobiną seksualnej fantazji... Polecam też rozmowę i nieco sentymentalną sesję modową z Kasią Stankiewicz. Dla mnie jej dokonania muzyczne spinają moje wyobrażenie o polskim światku reklamy. Słuchałem jej, kiedy raczkował, i teraz, kiedy szuka swojej drogi... Witajcie w świecie Madmenów!
K jak Komar, Mikołaj Komar, redaktor naczelny